کشته شدن ۱۱ جنگجوی تحریک طالبان پاکستانی

© Flickr / Shahzeb Younasپرچم پاکستان
پرچم پاکستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.01.2023
عضو شوید
عملیات ارتش پاکستان در منطقه "وزیرستان جنوبی" در برابر تحریک طالبان منجر به کشته شدن ۱۱ عضو این گروه از از آن میان ۲ بمبگذار انتحاری شد.
به‌ گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، منابع رسمی پاکستان گزارش دادند، که عملیات نیروهای امنیتی این کشور درحالی انجام می‌شود که تحریک طالبان پاکستان روز گذشته مسئولیت ترور یک مقام ارشد سازمان اطلاعات ارتش پاکستان (ISI) را برعهده گرفت.
این درحالی است که طالبان پاکستان عملیات‌های انفجار و ترور را در مناطق مختلف تشدید کرده است.
Флаг Пакистана - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.01.2023
وزارت خارجه پاکستان: یورش هوایی بر خاک افغانستان انجام نداده ایم
روابط عمومی ارتش پاکستان ساعاتی پیش با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: ۱۱ تروریست در جریان عملیات ارتش در وزیرستان جنوبی کشته شدند و نقشه بزرگ و خطرناک تروریستان برای یورش در دیگر مناطق کشور خنثی شد.
در این بیانیه آمده است: دو بمب‌گذاری انتحاری و یک سرکرده ارشد تحریک طالبان پاکستان به نام "حافظ اله" نیز درمیان تروریستان کشته شده قرار دارند.
روز گذشته نیز نهادهای امنیتی پاکستان از نابودی یک شبکه طراح و مجری عملیات‌های انتحاری در اسلام‌آباد پایتخت این کشور خبر دادند.
پولیس اسلام‌آباد با اعلام عملیات ویژه نیروهای امنیتی در یکی از مناطق این شهر افزود: شبکه مجری عملیات‌های انتحاری که این حملات را در شهرهای مختلف طراحی می‌کرد، شناسایی و ۱۰ تروریست نیز بازداشت شدند.
موسسه مطالعات جنگ و امنیتی پاکستان نیز اعلام کرد: عملیات تروریستی روز دهم ماه جدی امسال اولین حمله انتحاری در پایتخت پاکستان پس از سال ۱۳۹۲ بود. در ۱۶ مورد حمله انتحاری در پایتخت پاکستان بین سال‌های ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۴ دست کم ۱۶۵ نفر کشته و بیش از ۶۰۰ نفر زخمی شدند.
آخرین حمله انتحاری در اسلام‌آباد در سال ۱۳۹۲ رخ داد، زمانی که دو بمب گذار انتحاری خود را در محوطه دادگاه منفجر کردند.
یادآوری می کنیم، که پاکستان سال ها با جا دادن مجاهدین و پس از آن گروه طالبان در خاکش همیشه از تروریستان بر ضد دولت های افغانستان پشتیبانی می کرد و اکنون این پشتیبانی ها گریبان گیر این کشور شده است.
پاکستان در جریان سال‌های پسین از آن میان از زمان چیرگی گروه طالبان بر افغانستان، این کشور را به کم کاری در برخورد با تحریک طالبان پاکستان در خاک افغانستان متهم می‌کند. هفته گذشته وزیر کشور پاکستان نیز خاطرنشان کرد اسلام‌آباد حق دارد به طالبان پاکستان در قلمروی افغانستان حمله کند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала