کرملین جزئیات گفتگوی پوتین و اردوغان را اعلام کرد

© Fotolia / yulenochekkکاخ کرملین مسکو
کاخ کرملین مسکو - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.01.2023
عضو شوید
پوتین حین صحبت با اردوغان درباره اوکراین، استیشن اتمی آکویو و پروژه هاب گاز بحث کرد.
به گزارش سرویس مطبوعاتی کرملین، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه تلیفونی با رجب طیب اردوغان، همتای ترکیه‌ای خود، درباره وضعیت اوکراین و همکاری در بخش انرژی گفتگو کرد.
اردوغان همزمان بار دیگر آمادگی خود را برای ایفای نقش میانجی بین مسکو و کیف اعلام کرد و پوتین نیز تاکید کرد که روسیه آماده گفت‌وگوی جدی است، مشروط بر اینکه مقامات کیف به الزامات روسیه عمل کنند و واقعیت‌های سرزمین های جدید را در نظر بگیرند.
دیدار پوتین با اردوغان در تهران  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.11.2022
اردوغان مایل است با پوتین درباره تامین غلات روسیه در جریان G20 گفتگو کند
برعلاوه، رهبران دو کشور در مورد گسترش بیشتر روابط تجارتی و اقتصادی، در درجه اول ایجاد یک هاب گاز منطقه ای در ترکیه و ساخت استیشن برق هستوی آکویو گفتگو کردند. آنها همچنین به موضوع بحران سوریه پرداختند و دیدار وزرای دفاع روسیه، ترکیه و سوریه در مسکو را مثبت ارزیابی کردند و ابراز امیدواری کردند که توسعه تماس ها در این قالب به بهبود اوضاع در جمهوری عربی کمک کند.
طرف روسی بارها آمادگی خود را برای گفت‌وگو با اوکراین اعلام کرده است، اما توجه را به موضع بحث برانگیز مقامات کیف جلب کرد که یا اصلاً هرگونه مذاکره را ممنوع می‌کنند یا شرایطی را غیرقابل قبول برای مسکو مطرح می‌کنند یا خواستار نوعی "صلح" هستند. اجلاس سران برگزار شود.
همانطور که دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین اشاره کرد، طرحی که واقعیت های فعلی را در نظر نگیرد، نمی تواند صلح آمیز باشد. در مورد خواسته های اوکراین، به گفته پسکوف، مسکو هرگز از شرایط شخص دیگری پیروی نکرد و فقط به منافع خود و عقل سلیم تمرکز کرد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала