پوتین به شایگو دستور اعلام آتش بس را داد

© Sputnik / Aleksei Druzhinin /  مراجعه به بانک تصاویر Президент РФ, верховный главнокомандующий Владимир Путин, министр обороны РФ Сергей Шойгу (справа) и командующий войсками Западного военного округа Александр Журавлев (слева) в каюте президентского катера во время перехода в акваторию Финского залива
Президент РФ, верховный главнокомандующий Владимир Путин, министр обороны РФ Сергей Шойгу (справа) и командующий войсками Западного военного округа Александр Журавлев (слева) в каюте президентского катера во время перехода в акваторию Финского залива - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.01.2023
عضو شوید
رئیس جمهور روسیه به وزیر دفاع این کشور دستور داد تا برای یک روز آتش بس اعلام کند.
به گزارش اسپوتنیک، سرویس مطبوعاتی کرملین نوشت: ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه به سرگئی شایگو، وزیر دفاع این کشور دستور داده است، تا از ساعت 12:00 روز 6 جنوری تا ساعت 24:00 روز 7 جنوری در اوکراین آتش بس برقرار کند.
در این بیانیه آمده است: "با توجه به درخواست کریل، به وزیر دفاع فدراسیون روسیه دستور می دهم که از ساعت 12:00 روز 6 جنوری تا ساعت 24:00 روز 7 جنوری، یک رژیم آتش بس در سراسر خط تماس بین طرفین در اوکراین برقرار کند".
Патриарх Московский и всея Руси Кирилл во время Рождественского богослужения в храме Христа Спасителя в Москве - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.01.2023
کریل پاتریارک، اسقف اعظم کلیسای ارتدوکس روسیه خواستار آتش بس در جریان جشن کریسمس شد
کرملین خاطرنشان کرد، که شماری زیادی از شهروندان ارتدکس در مناطق جنگی زندگی می کنند، بنابراین روسیه از طرف اوکراینی می خواهد که به آنها فرصت دهد تا "در مراسم شب کریسمس و همچنین در روز میلاد مسیح شرکت کنند".
در آغاز روز پنجشنبه، کریل پاتریارک مسکو و همه ای روسیه خواستار آتش بس کریسمس شد تا "مردم ارتدکس بتوانند در مراسم شب کریسمس و در روز میلاد مسیح شرکت کنند".
در پایان دسامبر سال گذشته، رهبر کلیسای ارتدکس روسیه اعلام کرد، که ورود روسیه به جنگ در دونباس نتیجه این واقعیت است که تلاش‌های حفظ صلح آن توسط مقامات کیف و کشورهای غربی خراب شده است. او اعتراف کرد، که آنچه را که اتفاق می‌افتد با درد عمیقی درک می‌کند، اما خاطرنشان کرد، که تقصیر تحریک درگیری در درجه اول متوجه کسانی است که "هدف خود را از بین بردن وحدت روسیه مقدس، وحدت مردم و ایمان ما تعیین کرده‌اند".
در همان زمان، وزارت خارجه روسیه گزارش داد، که هیچ کلمه ای درباره توقف درگیری ها از سوی اوکراین وجود ندارد و در کیف آنها مصمم به تشدید درگیری هستند.
دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه نیز گفت، که هیچ پیشنهادی برای آتش بس سال نو از سوی مقامات اوکراین دریافت نشده است. از 24 فیبروری، یک عملیات ویژه نظامی در اوکراین در حال انجام است. ولادیمیر پوتین وظیفه آن را "پشتیبانی از افرادی که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کیف قرار گرفته اند" نامیده است. به گفته رئیس دولت روسیه، هدف نهایی آزادسازی دونباس و ایجاد شرایطی است که امنیت خود روسیه را تضمین کند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала