بودجه سال ۱۴۰۲ از درآمد های داخلی تدوین خواهد شد

© Photo / MoFPolicyوزارت مالیه
وزارت مالیه - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.01.2023
عضو شوید
وزارت مالیه طالبان اعلام کرده که کار روی تدوین بودجه سال ۱۴۰۲ آغاز شده و اکنون بررسی‌ها در مورد درخواستی و پیشنهادات جریان دارد.
به گزارش اسپوتنیک، سخنگوی وزارت مالیه گفته است در بودجه سال ۱۴۰۲ برای پروژه‌های بزرگی که از اهمیت زیاد برخوردارند، اولویت داده می‌شود.

این وزارت سقف بودجه سال آینده را مشخص نکرد، اما می‌گوید که سقف بودجه نسبت به سال جاری بیشتر است.

احمد ولی حقمل، سخنگوی وزارت مالیه در این باره گفت: تجزیه و تحلیل بودجه ادارات آغاز شده و پس از طی مراحل این بودجه تدوین و ابتدا به کمیته بودجه و در نهایت برای تصویب به کابینه و رهبر طالبان فرستاده خواهد شد.

به گفته وزارت مالیه، درآمد داخلی افزایش چشم‌گیر یافته است و برای این‌که عواید بیشتر از این شود می‌خواهند که روابط تجارتی افغانستان با کشورهای همسایه گسترش یابد و برنامه دولت هم این است که از سرمایه‌گذاری داخلی حمایت بیشتر کند.

حقمل افزود: در هشت ماه نخست سال جاری، سقف صادرات ما بیش از یک میلیارد دلار بود که یک امر بی‌سابقه است، روز به روز وضعیت در حال بهترشدن است.

وی گفت که سهولت‌های کافی در گمرکات ایجاد شده و برخی گمرکات فعالیت بیست و چهار ساعته دارند.

به گفته مسئولان وزارت مالیه بودجه سال جاری مالی ۲۳۱ میلیارد افغانی بوده که ۲۰۶ میلیارد افغانی آن بودجه عادی و ۲۷.۹ میلیارد افغانی آن بودجه عمرانی می‌باشد، اما بودجه امسال ۴۴ میلیارد افغانی کسری داشته است.

طالبان در حالی دومین بودجه خود را تصویب می کند که پیش از این بودجه دولت گذشته افغانستان بیشتر از سوی کشورهای غربی تامین می‌شد.
واکنش وزارت معادن به مدرک های منتشر شده از سوی رحمت الله نبیل: او به بلوغ سیاسی نرسیده است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.05.2022
طالبان: با آمدن ما عواید وزارت معادن افزایش یافته است
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала