امیدواری انقره به ادامه مذاکرات سه جانبه در مورد سوریه

© AFP 2023 / Adem AltanГлава Генштаба Турции Хулуси Акар
Глава Генштаба Турции Хулуси Акар - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.01.2023
عضو شوید
وزیر دفاع ترکیه: انقره روی مذاکرات سه جانبه سران وزارت دفاع ترکیه، روسیه و سوریه برای تداوم حساب می کند، امیدوار است که روند معقولانه ادامه یابد.
به گزارش اسپوتنیک، حلوصی آکار، وزیر دفاع ملی ترکیه گفت: مذاکرات سه جانبه بین روسای وزارت دفاع ترکیه، روسیه و سوریه ادامه خواهد یافت، انقره امیدوار است که این روند "معقولانه" ادامه یابد.
قابل ذکر است که در ماه دسمبر، روسیه میزبان اولین مذاکرات وزرای دفاع ترکیه و سوریه در 11 سال گذشته بوده که بعد از اغاز جنگ داخلی سوریه برای اولین بار دوطرف به میز مزاکره نشستند. ترکیه که قبل از این درگیری روابط نزدیکی با دمشق داشت، طرف مخالفان بشار اسد رئیس جمهور سوریه را گرفت. از آن زمان تاکنون روابط ترکیه با سوریه همچنان دشوار بوده است.
با این حال، در هفته های اخیر دو طرف و همچنان برخی از رسانه ها از احتمال عادی سازی تدریجی روابط این دو‌کشور صحبت می کنند.
وی افزود: موضوع ما در نشست مسکو دفاع از کشور و مردم ماست. ما نیت خود را به طرفین اعلام کردیم: هیچ کاری علیه برادران سوری خود چه در ترکیه و چه در سوریه باشد انجام دهیم. آکار به خبرنگاران گفت: نباید به اخبار غیرواقعی اتکا کرد و رویکردهای دیگر را پذیرفت. مذاکرات ما ادامه خواهد داشت.
به گفته وی، گشت زنی مشترک میان ترکیه و روسیه "ممکن است در شمال سوریه توسعه یابد"
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала