احتمال حمله پاکستان به افغانستان

© Photo / IRNAارتش پاکستان به اسلام آباد فرا خوانده شد
ارتش پاکستان به اسلام آباد فرا خوانده شد  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.01.2023
عضو شوید
منابع مردمی از مناطق مرزی میگویند که احتمال حمله نظامی اردوی پاکستان طی ۷۲ ساعت آینده به افغانستان وجود دارد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از منابع محلی، تحرکات گسترده تانک ها و ادوات زرهی پاکستان به سمت مرزهای افغانستان رصد شده است. دولت پاکستان در آخرین نشست شورای امنیت ملی آن کشور احتمال عملیات نظامی در خاک افغانستان را تایید کرده است.
به نقل از معلومات استخباراتی منابع افزوده اند که در عملیات احتمالی پیش رو نخست ، مواضع نیروهای تحریک طالبان توسط نیروی هوایی بمباران و از بین برده خواهد شد. شنیده ها حاکی از آن است که عملیات نظامی پاکستان با چراغ سبز آمریکا نیز همراه است .
منابع همچنان میافزایند ، هم اکنون پرواز گسترده طیاره های بدون سرنشین کشفی اردوی پاکستان بر فراز برخی مناطق افغانستان دیده شده است. با این‌حال برخی مقامات نظامی پاکستان در اظهارات احتمال انجام عملیات نظامی را در خاک افغانستان به قول خودشان بر علیه پناه گاه های طالبان پاکستان بعید ندانسته اند.
US State Department spokesperson Ned Price argues with AP reporter Matt Lee at a presser on February 3, 2022 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.01.2023
ند پرایس: پاکستان حق دارد به افغانستان حمله کند
این اظهارات مقامات پاکستانی با عکس العمل تند ملا محمد یعقوب وزیر دفاع طالبان مواجه شده است. وی در اظهاراتی گفته است که افغانستان کشور بی صاحب نیست و نیروه های تحت امرش توانایی دفاع از کشور را دارند.
اخباری که حاکی از حمله پاکستان به خاک افغانستان در ۷۲ ساعت آینده تا حالا از سوی یکی از این کشور ها رسما تائید نگردیده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала