چاووش اوغلو: دمشق خواهان همکاری با آنکارا برای بازگشت آوارگان است

© Sputnik / Maksim Blinov /  مراجعه به بانک تصاویر Министр иностранных дел Турции Мевлют Чавушоглу. Архивное фото
Министр иностранных дел Турции Мевлют Чавушоглу. Архивное фото - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.01.2023
عضو شوید
وزیر امور خارجه ترکیه: اطمینان از بازگشت امن پناهجویان سوری به وطن خود بسیار مهم است که نیازمند تماس با مقامات سوری است.
به گزارش اسپوتنیک، مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه روز سه شنبه گفت که دمشق تمایل خود را برای همکاری با آنکارا در زمینه بازگشت آوارگان ابراز کرده است.
به گفته وزیر، اطمینان از بازگشت امن پناهجویان سوری به وطن خود بسیار مهم است که نیازمند تماس با مقامات سوری است.
کانال تلویزیونیTRT به نقل ازوزیر می گوید: مسائل آموزش، بهداشت و درمان مهم است، چه پروژه هایی برای ایجاد شرایط مناسب برای زندگی اجرا می شود. در این راستا، تماس های بین المللی با مقامات سوریه اهمیت پیدا کرده است. دمشق تمایل خود را برای ایجاد همکاری در مورد موضوع بازگشت پناهندگان، ابراز کرد.
چاووش اوغلو پیشتر گفته بود که آنکارا پیشنهاد برگزاری نشست وزیران امور خارجه ترکیه و سوریه در نیمه دوم جنوری را داده است که به گفته وی امکان برگزاری آن در کشور ثالث از جمله روسیه وجود دارد.
در اوایل ماه دسامبر، روسیه میزبان اولین مذاکرات وزرای دفاع ترکیه و سوریه در 11 سال گذشته بود. در سال 2011 جنگ داخلی در سوریه آغاز شد. ترکیه که قبل از این درگیری روابط نزدیکی با دمشق داشت، طرف مخالفان بشار اسد رئیس جمهور سوریه را گرفت. از آن زمان تاکنون روابط ترکیه با سوریه همچنان دشوار بوده است. با این حال، در هفته های اخیر دو طرف و همچنین برخی رسانه ها از احتمال عادی سازی تدریجی صحبت می کنند.
 ترکیه - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.12.2022
وزارت دفاع ترکیه: اجازه نمی دهیم به "برادران سوری" آسیب وارد شود
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала