ترکیه انتظار مشارکت امریکا در مبارزه با تروریزم سوریه را دارد

© AP Photo / Burhan OzbiliciАмериканский флаг на здании посольства США в Анкаре
Американский флаг на здании посольства США в Анкаре - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.01.2023
عضو شوید
ترکیه از امریکا و روسیه انتظار دارد به تعهدات شان در چارچوب توافقات 2019 درباره سوریه عمل کنند.
به گزارش اسپوتنیک، ابراهیم کالین، نماینده رسمی رئیس جمهور ترکیه گفت: انقره انتظار دارد که امریکا در مقابله با سازمان های تروریستی در شمال سوریه به روحیه مشارکت پایبند باشد.
مقامات ترکیه بارها ایالات متحده را به حمایت و مسلح سازی YPG فعال در شمال سوریه متهم کرده اند که آنکارا آن را شاخه ای از حزب ممنوعه و تروریستی اعلام شده کارگران کردستان (PKK) می داند.
آنها پیش از این اعلام کرده بودند که قصد دارند عملیات زمینی در شمال سوریه علیه سازمان های تروریستی انجام دهند و یک منطقه امنیتی 30 کیلومتری در آنجا ایجاد کنند.
کالین گفت: "هیچکس نباید از ما انتظار سکوت در برابر وجود یک تهدید تروریستی در کشور و مستقیماً خارج از آن داشته باشد."
سخنگوی اردوغان در مصاحبه با شماره جنوری مجله کریتر گفت: ما انتظار داریم که ایالات متحده هدف مشترک را دنبال کند و نگرانی های امنیتی ترکیه را جدی بگیرد. ما هیچ پالیسی یک طرفه تحمیلی را قبول نخواهیم کرد و بدون شک ما خواهان روابط خوبی با کشور ها بر اساس منافع مشترک و حل مسائل موجود بر اساس رویکردهای واقع بینانه و استراتژیک هستیم.
کالین همچنین خاطرنشان کرد که از امریکا و روسیه انتظار دارد به تعهدات شان در چارچوب توافقات 2019 درباره سوریه عمل کنند.
وی تاکید کرد: ما انتظارات خود را در خصوص پاکسازی سازمان های تروریستی در نزدیکی مرزهایمان (سوریه) تکرار می کنیم. ما به مقابله قاطعانه با عناصر تروریستی که امنیت ملی ما را تهدید می کنند تا زمانی که کشور و منطقه مرزی ما کاملا امن شود، ادامه خواهیم داد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала