انگلیس مناقصه ای را برای خلاص شدن از غنی سازی اورانیوم روسیه اعلام کرد

© Pavel Orlov / Lenta.RuBarrels for depleted uranium hexafluoride, a compound used in the uranium enrichment process
Barrels for depleted uranium hexafluoride, a compound used in the uranium enrichment process - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.01.2023
عضو شوید
بریتانیا مناقصه 50 میلیون پوندی را برای خلاصی از غنی سازی اورانیوم روسیه اعلام کرد.
به گزارش اسپوتنیک، بریتانیا تصمیم گرفته است از توسعه تولید سوخت هسته‌ای در این کشور با هزینه بودجه عمومی حمایت کند تا از رشد تولید انرژی هسته‌ای تا 24 گیگاوات تا سال 2050 اطمینان حاصل کند و از وابستگی به روسیه خلاص شود.
دولت بریتانیا آغاز پذیرش درخواست‌ها را برای کسانی که مایل به تسلط بر بخش دوم بودجه صندوق دولتی برای توسعه انرژی هسته‌ای هستند، اعلام کرد. این پیام در سایت کابینه بریتانیا منتشر شده است.
حجم کل صندوق سرمایه گذاری ویژه 75 میلیون پوند (حدود 90 میلیون دلار) است، اما 25 میلیون پوند از این مبلغ در حال حاضر بین شرکت های غنی سازی و فرآوری اورانیوم توزیع شده است. 50 میلیون پوند دیگر به برندگان این مسابقه که در 2 ژانویه افتتاح شد و تا 20 فبروری ادامه خواهد داشت، اهدا خواهد شد.
گراهام استوارت، معاون وزیر انرژی و آب و هوا، گفت که هدف اصلی این برنامه ایجاد منابع سوخت جایگزین برای اورانیوم روسیه برای نیروگاه های هسته ای است. به خصوص در زمینه پردازش سوخت هسته ای از قبل مصرف شده، چنین صنایعی در بریتانیا وجود ندارد. در این گزارش آمده است که روسیه در حال حاضر حدود 20 درصد از ظرفیت فرآوری اورانیوم و 40 درصد از ظرفیت غنی سازی جهان را در اختیار دارد.
LNG tanker. File photo - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.01.2023
بریتانیا خرید گاز طبیعی روسیه را متوقف کرد
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала