ناتو برای مقابله با راکت روسی "سرمت" آمادگی می گیرد

© Sputnik / Владимир Федоренкоصاروخ "فويفودا"
صاروخ فويفودا - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.01.2023
عضو شوید
نیویورک پست: راکت قاره پیمای روسی "سرمت" تقریبا برای استقرار آماده هستند.
به گزارش اسپوتنیک، جدیدترین راکت بالستیک قاره پیمای روسیه (ICBM) RS-28 "Sarmat" که توسط کارشناسان ناتو "Satan-2" نامگذاری شده است، تقریباً آماده نبرد است.
این نشریه خاطرنشان می کند که ارتش روسیه این سیستم راکتی را یک "ابر سلاح" می داند، زیرا برای 15 کلاهک هسته ای طراحی شده است که پنج بیشتر از R-36M سلف شوروی است.
این راکت دارای سوخت مایع است و متعلق به دسته راکت‌های بالستیک قاره‌پیما "فوق‌سنگین" است - راکت‌هایی با ظرفیت بار کافی برای حمل چندین کلاهک قرار داده شده در خودروی به اصطلاح قابل تفکیک و هدف‌گیری مجدد. به عبارت دیگر، یک راکت از نظر تئوری می تواند تا 15 هدف نزدیک را مورد اصابت قرار دهد. همچنین تصریح می کند که این سلاح در آوریل 2022 تمام آزمایشات لازم را گذرانده و آماده استقرار است.
حال ما میدانیم که روسیه چگونه بلاک های نو مافوق سرعت صوت محاربوی پروازی «اوانگارد» را پرتاب خواهد کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.11.2022
آزمایش موفقیت آمیز راکت سرمت توسط روسیه
در 21 دسامبر، سرگئی شویگو، وزیر دفاع، آغاز کار برای استقرار RS-28 Sarmat راکت قاره­پیما در روسیه را اعلام کرد. سرپرست وزارت دفاع تصریح کرد: پرتاب موفقیت‌آمیز راکت سنگین جدید سامانه راکتی سرمات طی آزمایش‌های دولتی، آغاز کار برای استقرار آن را ممکن کرد.
در همان روز، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه اعلام کرد که سرماتی ها در آینده نزدیک به وظیفه رزمی خواهند رسید. ما می دانیم که حرکتی به سمت راست وجود دارد. این تغییری در برنامه های ما ایجاد نمی کند. همه چیز انجام خواهد شد،" او اطمینان داد.
پیش از این در ماه سپتامبر، ولادیمیر دگتیار، مدیر کل و طراح کل مرکز علمی دولتی ماکی یف، آکادمیک آکادمی علوم روسیه، اظهار داشت که می توان سرمات را "شیطان" مربع نامید.
کار توسعه پروژه Sarmat در سال 2011 آغاز شد: این راکت قادر است اهدافی را هم از طریق قطب شمال و هم از طریق جنوب مورد حمله قرار دهد. دارای تجهیزات جنگی جدید و افزایش توانایی برای شکستن سیستم دفاع راکتی است. اولین پرتاب Sarmat تحت برنامه آزمایشی دولتی در 20 آپریل امسال انجام شد.
The launch of the Sarmat superheavy thermonuclear armed intercontinental ballistic missile from the Plesetsk launch site in the Arkhangelsk Region - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.12.2022
آغاز جا به جایی راکت بالستیک قاره پیمای بیش اَبَرصوت "سرمت" در روسیه
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала