مارکس پوتزل در دیدار عبدالسلام حنفی، درباره عواقب محدودیت زنان در افغانستان اخطار داد

© https://twitter.comیوناما: افغانستان در شرایط حساس برای گذار از تاریخ مدرن خود قرار دارد
یوناما: افغانستان در شرایط حساس برای گذار از تاریخ مدرن خود قرار دارد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.01.2023
عضو شوید
مارکس پوتزل، معاون دفتر یوناما امروز یک‌شنبه، یازدهم جدی با عبدالسلام حنفی، معاون نخست‌وزیر طالبان دیدار کرده است.
به گزارش اسپوتنیک، دفتر معاونت سازمان ملل در افغانستان یوناما نا نشر توییتی نگاشته است که در این دیدار معاون این دفتر نگرانی خود را با با نخست وزیر امارت اسلامی بیان کرده است.
به گفته این دفتر، پوتزل به عبدالسلام گفته است که ممنوعیت آموزش، تحصیل و کار زنان به میلیون‌ها نفر در افغانستان آسیب می‌رساند و از رساندن کمک به زنان، مردان و کودکان جلوگیری می‌کند.
امارت اسلامی اخیرا در کنار تعلیق تحصیل دختران، کار زنان در نهادهای غیردولتی را نیز منع کرده‌اند. این نهادها در حال حاضر روند کمک‌رسانی را به ‌پیش می‌برند.
تاکنون دست‌کم چهار سازمان بین‌المللی کمک‌رسان به شمول شورای پناهندگان ناروی، سازمان حفاظت از کودکان، سازمان کییرانترنشنل و کمیته بین المللی نجات فعالیت‌شان را در افغانستان متوقف کرده اند.
بر اساس گزارش‌ها در پی این تصمیم امارت اسلامی هزاران زن یک‌شبه کارشان را از دست داده و بیکار شدند. شماری از کارشناسان ملل متحد این اقدام را برای وضیعت اقتصاد و کمک‌های بشر دوستانه فاجعه بار خوانده اند.
ذبیح الله مجاهد سخنگوی امارت اسلامی در مورد ممنوعیت کار زنان در نهاد های بین المللی گفته است: امارت اسلامی هیچ کنترولی درموسسات خارجی ندارد و برای آنان عزت و عفت بسیار مهم است.
مارکس پوتزل  نماینده جدید  سازمان ملل در افغانستان. - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.12.2022
اظهارات پوتزل درباره بازگشایی سفارت دولت های غربی و واکنش ها به آن
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала