فایننشال تایمز جزئیات "دعوای" اوربان و زلنسکی را فاش کرد

© Sputnik / Stringer /  مراجعه به بانک تصاویر Премьер-министр Венгрии Виктор Орбан
Премьер-министр Венгрии Виктор Орбан  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.01.2023
عضو شوید
فایننشال تایمز FT: دشمنی اوکراین و مجارستان نزدیک شدن کی یف به ناتو و اتحادیه اروپا را تهدید می کند.
به گزارش اسپوتنیک، به نقل از فایننشال تایمز، اختلافات عمیق بین اوکراین و مجارستان بر سر موضوعات مختلف می تواند موقعیت رژیم کیف را در بحران کنونی تضعیف کند.
به گزارش خبرنگار نشریه مارتون دونای، موضع ویکتور اوربان نخست وزیر مجارستان در مورد اوکراین به شدت به نظر بروکسل در مورد آزادسازی بودجه از صندوق های انسجام به ارزش میلیاردها یورو برای بازسازی مجارستان پس از همه گیری بستگی دارد.
این روزنامه‌نگار گفت: "وقتی اتحادیه اروپا درباره این تصمیم نهایی بحث می‌کند، هر موضوعی که به رضایت متفق القول نیاز دارد، به عنوان مثال، کمک بیشتر به اوکراین، ممکن است دوباره به گروگان مجارستان تبدیل شود، کشورهای عضو دیگر نگرانند."
در این زمینه، بوداپست همچنان به حفظ روابط قوی اقتصادی و دیپلماتیک با روسیه ادامه می‌دهد و به دنبال کمک حداکثری از اتحادیه اروپا در هر بسته تحریمی مرتبط با انرژی است. در عین حال، مقامات مجارستان تاکید می کنند که از اقدامات اوکراین علیه مجارهای قومی ناراضی هستند.
بوداپست از آرزوهای اوکراین برای نزدیک شدن به ناتو جلوگیری می کند و خواستار احیای حقوق اقلیت ها است. در نشست نوامبر وزرای خارجه ناتو، مجارستان با دعوت از دیمیترو کولبا وزیر اوکراین برای نشست های رسمی مخالفت کرد.
اوکراینی ها نیز چنین می گویند: به مجارستان اعتماد نکن، 42 درصد از پاسخ دهندگان در نظرسنجی اخیر، مجارستانی ها را دشمن اوکراین می دانند. کوله با هفته گذشته گفت تا زمانی که اوربان در قدرت بماند، روابط دوجانبه بهبود نخواهد یافت.
این روزنامه نگار همچنین خاطرنشان کرد که رهبران دو کشور اندکی قبل از انتخابات مجارستان در آوریل گذشته، زمانی که زلنسکی اوربان را به انتخاب طرف روسیه در بحران اوکراین متهم کرد، "مبارزه" کردند. پس از آن، رئیس جمهور اوکراین طی یک گفتگوی تلفنی در ماه ژوئن از اوربان دعوت کرد تا از این کشور بازدید کند. اما رهبران هنوز ملاقات نکرده اند و اوربان گفت که سفر به کیف "در دستور کار نیست". این مقام اروپایی به این نشریه توضیح داد که علیرغم اجرای بسیاری از تحریم های ضد روسیه از سوی بوداپست، روابط واقعی اوکراین و مجارستان در حداقل سطح است.
او گفت: "روابط بین اتحادیه اروپا و مجارستان نیز در سطح پایینی قرار دارد و بوداپست با روس‌ها تماس می‌گیرد که به گرمی از آنها استقبال می‌کنند و برای آنها گاز ارسال می‌کنند".
پیش از این ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان در مصاحبه با روزنامه Magyar Nemzet گفته بود که صلح در اوکراین زمانی فرا می رسد که آمریکا بخواهد.
Премьер-министр Венгрии Виктор Орбан - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.12.2022
اوربان گفت که رژیم کیف چقدر دوام خواهد آورد
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала