سگ نگهبان اتامانوف: ربات جنگی روسی

© Photo / Public domain/U.S. Army/Spc. Lessitte CanalesМногомесячные военные учения Project Convergence 22 в США
Многомесячные военные учения Project Convergence 22 в США - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.01.2023
عضو شوید
یک کارآفرین روسی یک ربات جنگی سگ مانند را که ساخته بود، آزمایش کرد.
به گزارش اسپوتنیک، لکساندر اتامانوف، کارآفرین و مخترع مشهور روسی، سگ جنگی را که به ابتکار خودش ساخته شده بود، آزمایش کرد.
روزنامه ای TechInsider کمی درباره این پروژه با او گفت و گو کرده که خدمت شما تقدیم می کنیم.
الکساندر اتامانوف می گوید، که به عنوان یک پلتفرم از شبیه سازی سگ ربات Boston Dynamics که در چین تولید می شود استفاده کرد.
الکساندر می گوید: "اما این کاملاً خالی است. - مانند یک کمپیوتر روی 4 پایه با یک سری دوربین و سنسورهای اولتراسونیک ایستاده است. خریدار بسته به وظایف، کد را خودش می‌نویسد و ازش کار می گیرد".
داشتن چنین پلتفرمی گستره وسیعی از کار مرتبط با هوش مصنوعی، تشخیص اشیا و تعامل با محیط خارجی را باز می کند. به عنوان نمونه، به طوری که او بتواند خودش تصمیم بگیرد - قطب را دور بزند، نه اینکه از بوته ها بالا برود.
نواسه های ما به بردگان عددی مبدل گشته میتوانند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.11.2022
کلوپ ویدیو
ربات سگ کوماندو چین رونما شد+ویدیو
الکساندر کارشناس در زمینه پرواز پهپادها است، او می گوید: "من پیش از سال جدید کار با آن را آغاز کردم، یک پلتفرم خریدم و شخصاً آغاز به کار روی آن کردم - هم به رباتیک و هم به هوش مصنوعی علاقه دارم".
او افزود: پهپادهای پرنده همان سگی هستند، که به جای پا چهار ملخ دارند. تقریباً همان چیز، تنها یک پروانه متفاوت اند".
الکساندر می گوید: در عملیات جنگی واقعی، بعید است که چنین سگی مفید باشد، اما برای گشت زنی یا محافظت از قلمرو، دویدن در امتداد یک مسیر مشخص، کاملاً مناسب است. یکی از دشوارترین کارها این است که از ایمنی برنامه اطمینان حاصل کنید تا به خودی خود نچرخد و شروع به تیراندازی نکند. کنترل فرود سه گانه، یک کانال رادیویی ایمن - همه اینها در ربات نگهبان وجود دارد.
در پیکربندی نخستین این سگ رباتیک یک دسته دوربین وجود دارد - 4 دوربین در هر طرف وجود دارد. همچنین در هر طرف سونار وجود دارد - اگر به او نزدیک شوید، او دور می شود. اما سگ نسبتاً کوته بین است و برای تیراندازی لازم بود یک سیستم دید "دور بینانه" اضافی از بالا نصب شود.
اتامانوف می گوید: "سگ خود سبک و کوچک است، بنابراین نمی توانید کالیبرهای بزرگ را روی آن نصب کنید، ما یک جنگ افزار با کالیبر مناسب 9x19 میلی متر نصب کردیم، اما می توان از جنگ افزارهای آسیب زا نیز برای نگهبانی کار گرفت، این کشنده نیست و پس زدن کمتری دارد".
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала