- اسپوتنیک افغانستان  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه 24 فبروری عملیات ویژه خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، هدف این عملیات را "محافظت از افرادی عنوان کرد که در طول هشت سال گذشته توسط رژیم کی‌یف تحت شکنجه و جنایت قرار گرفته اند" .

رئیس آلترناتیو برای آلمان: به جای فرستادن تانک راه دیپلماتیک را برای حل آشفتگی اوکراین انتخاب کنید

© Sputnik / Igor Zarembo /  مراجعه به بانک تصاویر Флаг Германии на здании Рейхстага
Флаг Германии на здании Рейхстага - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.12.2022
عضو شوید
رئیس آلترناتیو برای آلمان از تمایل آلمان برای گفت‌وگوی مسالمت‌آمیز درباره اوکراین و نه تامین تانک برای آن دفاع کرد.
به گزارش اسپوتنیک، تینو کروپالا، رئیس مشترک حزب اپوزیسیون آلترناتیو برای آلمان (AfD) روز جمعه گفت، که به جای درخواست برای استقرار تانک های آلمانی در اوکراین، تلاش برای راه حل دیپلماتیک برای مناقشه ارزش دارد.
پیش از این، فردریش مرتز، رهبر حزب مخالف اتحادیه دموکرات مسیحی (CDU) از دولت آلمان خواسته بود، تانک های جنگی ساخت غرب را به اوکراین برساند و از این طریق ویژگی های رهبری را در سطح اروپا نشان دهد. به نظر او، این امر پایان درگیری مسلحانه را تسریع خواهد کرد.
درباره سخنان مخالف سیاسی خود کروپالا که سخنان او در بیانیه مطبوعاتی آلترناتیو برای آلمان نقل شده است، گفت: "هرچه ناتو و شریک های آن جنگ افزارهای سنگین بیشتری را وارد منطقه نبرد کنند، سربازان جوان بیشتری خواهند مرد. بنابراین، من از ابتکار وزیر امور خارجه اوکراین دیمیترو کولبا برای برگزاری نشست صلح تحت نظارت سازمان ملل استقبال می کنم".
 Members of US Army's 4th Infantry Division 3rd Brigade Combat Team 68th Armor Regiment 1st Battalion prepare to unload some Abrams battle tanks after arriving at the Gaiziunai railway station, some 110 kms (69 miles) west of the capital Vilnius, Lithuania, Friday, Feb. 10, 2017. - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.09.2022
چرا آلمان به اوکراین تانک نمی دهد
به گفته این سیاستمدار، درباره راه حل دیپلماتیک این مناقشه بسیار کم صحبت می شود.
وی تاکید کرد: "من از دولت فدرال و همچنین رهبر مخالفان مرز خواستار تعهد بیشتر به صلح هستم".
کولبا پیش از این گفته بود، که مقام های اوکراینی مایلند تا پایان فیبروری یک "نشست صلح" در محل سازمان ملل با حضور انتونیو گوترش، دبیرکل این سازمان به عنوان میانجی احتمالی برگزار کنند. دفتر گوترش اعلام کرد، که او تنها با رضایت همه طرف ها از جمله روسیه آماده میانجیگری است.
یادآوری می کنیم، که دیمیتری پسکوف، دبیر مطبوعاتی رئیس جمهور فدراسیون روسیه گفت، که تا کنون هیچ "طرح صلح" برای اوکراین وجود ندارد و طرحی که واقعیت های امروز را در قلمرو فدراسیون روسیه و مناطق جدید آن در نظر نگیرد، نمی تواند " صلح آمیز" باشد.
روسیه پیش از این به دلیل فرستادن جنگ افزارها به اوکراین یادداشتی برای کشورهای ناتو ارسال کرده بود. سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد، که هر محموله ای که حاوی جنگ افزارها برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد. وزارت امور خارجه فدراسیون روسیه اعلام کرد، که کشورهای ناتو با ارسال سلاح به اوکراین "با آتش بازی می کنند". پسکوف خاطرنشان کرد، که پمپاژ اوکراین با تسلیحات از غرب به موفقیت مذاکرات روسیه و اوکراین کمک نمی کند و تأثیر منفی خواهد داشت.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала