امام جمعه اراک ایران: متاسفانه در افغانستان شماری از طالبان واپسگرا مانع تحصیل زنان می شوند

© @https://twitter.comپرچم طالبان
پرچم طالبان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.12.2022
عضو شوید
امام جمعه اراک ایران درباره بستن دانشگاه از سوی گروه طالبان به روی دختران افغانستانی گفت: محروم کردن زنان از تحصیل، ظلم آشکار و اقدامی برای بازگشت به دوران جاهلیت است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی نهم جدی ۱۴۰۱ در نماز جمعه اراک ایران با تاکید بر اینکه تقوا رمز موفقیت و کلید سعادت ماست و باید بدون استثنا بر مدار تقوا عمل کنیم، اظهار کرد: قطعا با تقوا می توان با ثبات بیشتری در مقابل نقشه های شیطانی دشمنان ایستاد.
وی با اشاره به شهادت حضرت فاطمه الزهرا(س) گفت: حضرت فاطمه(س) تا همیشه اسوه و چراغ راه است و از امروز نیز برای ولادت این حضرت آماده می شویم. جامعه و مادران ما نیازمند الگو و اسوه هستند و حضرت فاطمه بهترین اسوه در بشریت و معلم خیرات به شمار می رود و درس های بزرگی به جامعه می دهد. تنها شخصیتی که امروز در عالم وجود می تواند اسوه حسنه باید، وجود فاطمه زهرا(س) است.
نماینده ولی فقیه ایران در ولایت مرکزی این کشور با بیان اینکه در غرب به زن به عنوان ابزار نگاه می شود و تحت فشارهای گوناگون سیاسی، اجتماعی، اخلاقی، علمی و فرهنگی و ... قرار دارد، افزود: محروم کردن زنان از تحصیل، ظلم آشکار و اقدامی برای بازگشت به دوران جاهلیت است. متاسفانه در افغانستان عده ای از طالبان متحجر مانع تحصیل زنان می شوند و با وجود همه مخالفت ها، با چنین رفتاری آبروی اسلام را می برند و اعلام می کنند با بمب اتمی هم نمی توانید ما را از چنین تصمیمی منصرف کنید.
دانشگاه هرات - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.12.2022
کناره گیری بیش ز 60 استاد دانشگاه های افغانستان در اعتراض به بستن دروازه های دانشگاه به روی دختران
وی با بیان اینکه هر فردی که به خداوند و روز آخرت اعتقاد دارد باید از بیان حرف بیهوده خودداری کند، افزود: حضرت فاطمه در زمینه همسری، مادری و خدمت به جامعه بی مانند و در زمینه وفاداری و مسئولیت پذیری نسبت به جایگاه امامت و ولایت مثال ندارد و به مبارزه با بدعت، تحریف، فتنه و فتنه گرها و نفاق و ... پرداخت.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به مشکلات و بحران های موجود در دنیای اسلام از جمله بحران های یمن، بحرین، افغانستان، فلسطین و ... گفت: متاسفانه افرادی به مانند گرگ به جان انسان ها افتاده اند تا قدرت و ریاست خود را حفظ کنند. انحرافی که پس از رحلت پیغمبر اسلام (ص) ایجاد شد فقط به آن دوران محدود نشد و تا امروز همواره آثار این انحراف را شاهد هستیم در حالی که باید به معنای واقعی پیرو حضرت فاطمه بود، باید شعاری همراه با شعور سر داد و تحقق آرمان های فاطمی و مهدوی را دنبال کرد.
یادآوری می کنیم، که گروه طالبان پس چیرگی شان در یک معامله پنهانی و پیچیده یکبار دیگر سال گذشته قدرت را در افغانستان به دست گرفتند و تاکنون سخت ترین دستورها را در برابر بانوان این کشور با اجرا گذشته است، که از آن میان می توان به بستن دانشگاه ها، مکتب ها و منع کردن از کار در موسسه های خارجی و داخلی است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала