ایران و عمان از افزایش تولید مواد مخدر و رشد تروریسم در افغانستان ابراز نگرانی کردند

© Photo / IRNAدیدار وزیران خارجه ایران و عمان
دیدار وزیران  خارجه ایران و عمان  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.12.2022
عضو شوید
رسانه‌‌های ایرانی از دیدار حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه این کشور با سید بدر البوسعیدی، وزیر امور خارجه عمان خبر داده و گفته‌اند که دو طرف تهدیدات ناشی از افزایش تولید مواد مخدر و رشد تروریسم در افغانستان را نگران‌کننده خوانده‌اند.
به گزارش اسپوتنیک، روز چهارشنبه، هفتم جدی رسانه‌های منسوب به جمهوری اسلامی ایران به نقل از آقای عبداللهیان گزارش داده‌ اند که او به وزیر خارجه عمان از رشد تروریسم و تولید مواد مخدر در افغانستان هشدار داده و آنرا تهدید مشترک برای ایران و عمان و تمام کشورهای منطقه عنوان کرده است.
سید بدر البوسعیدی، وزیر امور خارجه عمان نیز از رشد تروریسم و تولید مواد مخدر در افغانستان ابراز نگرانی کرده و بر امر مبارزه بر علیه تروریسم و سایر جرایم سازمان‌یافته تاکید کرده است.
امارت اسلامی گرچند تولید و قاچاق مواد مخدر را در بدو رویکار آمدن ممنوع اعلام کرد اما ارزیابی‌های نهادهای مستقل بیرونی نشان می‌دهد که قاچاق و تولید مواد مخدر در افغانستان افزایش یافته است.
رشد تروریسم نیز در مدت پس از رویکار آمدن امارت اسلامی به یک تهدید جهانی تبدیل شده و بسیاری از کشورهای جهان به ویژه کشورهای منطقه و همسایه‌های شمالی افغانستان از ظهور دوباره‌ی این پدیده در افغانستان ابراز نگرانی کرده‌اند.
کودکان مهاجر افغانستان در زندان پاکستان
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала