احتمال تعطیلی یک چهارم دانشگاه های خصوصی افغانستان

© AFP 2023 / StringerСтудентка перед университетом в провинции Кандагар, Афганистан
Студентка перед университетом в провинции Кандагар, Афганистан - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.12.2022
عضو شوید
ممکن است یک چهارم دانشگاه های خصوصی در افغانستان به دلیل محدودیت ها تعطیل شوند
به گزارش اسپوتنیک، یک چهارم دانشگاه های خصوصی در افغانستان ممکن است به دلیل ممنوعیت تحصیل دختران در مؤسسات تحصیلات عالی، که توسط رهبری جنبش رادیکال طالبان که قدرت را در این کشور به دست گرفته است (ممنوع در فدراسیون روسیه) معرفی شده است، مجبور به توقف کار شوند. این خبر روز پنجشنبه توسط آژانس آمریکایی آسوشیتدپرس گزارش شد.
به نقل از محمد کریم نصیری، نماینده انجمن پوهنتون های خصوصی افغانستان، ممکن است 35 موسسه آموزشی به دلیل ممنوعیت تعطیل شوند. به گفته نماینده این انجمن، دانش آموزان پسر به نشانه همبستگی کلاس ها را تحریم کرده و سر امتحان حاضر نمی شوند. در 24 ولایت کشور 140 پوهنتون خصوصی وجود دارد. حدود 200 هزار نفر از جمله 60 تا 70 هزار دختر در آنها تحصیل می کنند.
نصیری گفت: "بستن دانشگاه ها به روی زنان ضربه معنوی و مادی است. وی افزود: ما با جسارت به مسئولین گفتیم که با این تصمیم ملت یک گام به عقب برخواهد داشت."
در 20 دسامبر، آریانا نیوز گزارش داد که وزارت تحصیلات عالی در دولت موقت تشکیل شده توسط طالبان، نامه ای به دانشگاه ها ارسال کرده است که در آن توصیه کرده است که کلاس های دختران باید فوراً تا اطلاع ثانوی تعلیق شود. در 23 دسامبر، طالبان حضور زنان را در دانشگاه ها از جمله نمایندگان کادر آموزشی ممنوع کرد.
کابل - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.12.2022
تصمیم جدید طالبان؛ منع استادان زن از تدریس در دانشگاه
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала