کارشناس ترکی: نشست وزیران دفاع روسیه، ترکیه و سوریه، دیدگاه ضد امریکایی دمشق را نشان می دهد

© Sputnik / Maxim Durnev  /  مراجعه به بانک تصاویر Министр обороны РФ Сергей Шойгу и министр обороны Турции Хулуси Акар во время встречи в Стамбуле
Министр обороны РФ Сергей Шойгу и министр обороны Турции Хулуси Акар во время встречи в Стамбуле - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.12.2022
عضو شوید
یک کارشناس ترکی گفت، که نشست وزیران دفاع روسیه، ترکیه و سوریه از دیدگاه ضد امریکایی دمشق صحبت می کند.
به گزارش اسپوتنیک، گورسل توکما اوغلو، کارشناس نظامی ترکیه درباره نشست وزیران دفاع روسیه، ترکیه و سوریه گفت: نشست وزیران دفاع روسیه، ترکیه و سوریه در مسکو نشان می‌دهد، که دمشق در برابر امریکا و حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) که در ترکیه ممنوع شده‌اند، موضع گرفته است.
وزارت دفاع روسیه پیشتر اعلام کرد، وزیران دفاع روسیه، سوریه و ترکیه در مسکو مذاکرات سه جانبه ای را برای بررسی راه های حل آشفتگی سوریه برگزار کردند.
این وزارتخانه تصریح کرد، که "در پی این دیدار، طرفین ماهیت سازنده گفت‌وگوهای برگزار شده در این قالب و لزوم ادامه آن به نفع تثبیت بیشتر اوضاع در جمهوری عربی و کل منطقه را یادآور شدند".
Сухогруз Razoni с украинским зерном в Стамбуле - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.12.2022
ترکیه از پیوستن به تحریم های ضد روسیه اروپا خودداری کرد
روزنامه حریت خاطرنشان کرد، که مذاکرات بین رئیسان اداره های نظامی در مسکو اولین مذاکرات رسمی بین انقره و دمشق در 11 سال گذشته بود. همانطور که به یاد دارید، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه گفت، که پیش از دیدار سران ترکیه، فدراسیون روسیه و سوریه، ابتدا باید مذاکرات بین وزیران دفاع و امور خارجه انجام شود، بر این اساس، بدیهی است که ترکیه بالغ را ارزیابی می کند.
موضوع از نظر مذاکرات در این زمینه به این صورت است که: امریکا در سوریه حضور دارد اما سازمان پ.ک.ک و گسترش آن در شرق فرات در قالب پروژه ای (درباره تقسیم دولت سوریه باید به نحوی بگوید که ما این را نمی‌خواهیم، ​​ما مخالف آن هستیم. نکته اصلی این است که دولت سوریه باید به نوعی این موضوع را مطرح کند که نمی‌خواهد".
این کارشناس به نقل از شبکه تلویزیونی A Haber گفت، که این برای سیاست ترکیه بسیار مهم است. به گفته وی، ترکیه به یک دهلیز امنیتی نیاز دارد. این کارشناس گفت: اگر این مذاکرات آغاز شده است، باید فکر کنیم که سوریه در برابر پ ک ک و امریکا موضع گرفته است، درباره منطقه امن ترکیه باید فکر کنیم که انقره برای اقدام مشترک چراغ سبز دارد.
یادآوری می کنیم، که کردهای کشورهای ترکیه، عراق، سوریه و حتی ایران خواهان ساختن یک کشوری کرد هستند و در این راه بیشترین مبارزه را کردها ترکیه انجام داده است که با سرکوب دولت ترکیه روبرو شده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала