توقف کار سه مؤسسه خارجی بعد از ممنوعیت کار برای زنان در افغانستان

© AP Photo / Charles Sykes/InvisionCarolyn Miles attends the 4th Annual Save the Children Illumination Gala at The Plaza Hotel on Tuesday, Oct. 25, 2016, in New York
Carolyn Miles attends the 4th Annual Save the Children Illumination Gala at The Plaza Hotel on Tuesday, Oct. 25, 2016, in New York - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.12.2022
عضو شوید
سه سازمان غیردولتی خارجی (NGO) فعالیت های خود را در افغانستان به دلیل ممنوعیت کارمندان زن توسط دولت موقت به حالت تعلیق درآورده اند.
به گزارش اسپوتنیک، به نقل از روزنامه تریبون اکسپرس، سازمان بین المللی Save the Children "کودکان را نجات دهید"، شورای پناهندگان نروژ و سازمان CARE International گفته اند که برنامه های خود را در انتظار توضیح از سوی دولت موقت تشکیل شده توسط جنبش طالبان به حالت تعلیق در می آورند..
این سازمان در بیانیه ای گفته است: "ما نمی توانیم به طور مؤثر به کودکان، زنان و مردان در افغانستان که نیاز فوری به کمک ما دارند، بدون مشارکت کارکنان زن خود کمک کنیم".
سازمان‌های غیردولتی خارجی تأکید کردند که بدون مشارکت زنان، آنها نمی‌توانند به میلیون‌ها باشندگان افغانستان کمک کنند.
روز شنبه، اداره طالبان به تمام سازمان های غیر دولتی افغان و خارجی دستور داد تا کارمندان زن را تا اطلاع ثانوی متوقف کنند. این دستور به این دلیل است که برخی از زنان به قوانین پوشش اسلامی معرفی شده از سوی مقامات عمل نکرده اند.
ذبیح الله مجاهد سخنگوی اداره طالبان در این رابطه گفت که همه نهادها در افغانستان موظف به رعایت قوانین کشور هستند.
Студентки около частного университета в Кабуле - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.12.2022
طالبان زنان را از کار در سازمان های غیر دولتی منع کرد
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала