- اسپوتنیک افغانستان  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه 24 فبروری عملیات ویژه خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، هدف این عملیات را "محافظت از افرادی عنوان کرد که در طول هشت سال گذشته توسط رژیم کی‌یف تحت شکنجه و جنایت قرار گرفته اند" .

تلفات سنگین و از پای افتادگی نیروهای اوکراینی

© AP Photo / Nariman El-MoftyУкраинские военнослужащие
Украинские военнослужащие  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.12.2022
عضو شوید
فایننشال تایمز: نیروهای اوکراینی متحمل خسارات سنگین شده و از خستگی شدید رنج می برند.
به گزارش اسپوتنیک، روزنامه انگلیسی فایننشال تایمز به نقل از یک مشاور دفاعی غربی که نامش فاش نشده، می نویسد، نیروهای اوکراینی متحمل خسارات سنگینی شده اند و به شدت خسته شده اند.
این منبع گفت: "البته نیروهای اوکراینی با مشکلات زیاد روبرو هستند. آنها تلفات زیادی دارند، بسیاری از آنها به اندازه کافی آموزش ندیده اند، برخی از واحدها به وضوح از خستگی شدید رنج می برند، آنها به سلاح و مهمات بیشتری نیاز دارند."
رئیس کمیسیون اروپا، اورسولا فون در لاین، بیانیه ای را در 30 نوامبر منتشر کرد که در آن از 100000 سرباز اوکراینی صحبت می کرد که در جریان درگیری جان خود را از دست دادند. متعاقباً این پاراگراف از متن حذف شد و قسمت مربوطه از سخنرانی از ویدیو نیز حذف شد.
بعداً، میخائیل پودولیاک، مشاور رئیس دفتر ولادیمیر زلنسکی، گفت که تلفات نیروهای مسلح اوکراین از فوریه تاکنون از ده تا 13 هزار نفر کشته شده است.
در ماه نوامبر، فرمانده گروه مشترک نیروهای روسیه، جنرال سرگئی سوروویکین، گفت که تنها در ماه اکتبر، ارتش اوکراین بیش از 12000 نظامی را از دست داده است.
در ماه سپتامبر، سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه به این بخش ها اشاره کرد: بیش از 61 هزار نفر کشته و 49 هزار نفر زخمی شدند.
کشورهایی که سربازان اوکراینی را آموزش می دهند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.10.2022
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
کشورهایی که سربازان اوکراینی را آموزش می دهند +‌ داده نمایی
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала