نگرانی سازمان ملل درباره پیامدهای ممنوعیت کار زنان در سازمان های غیردولتی در افغانستان

© Sputnik / Sergey Guneev /  مراجعه به بانک تصاویر Флаг у Штаб-квартиры ООН в Нью-Йорке
Флаг у Штаб-квартиры ООН в Нью-Йорке - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.12.2022
عضو شوید
سخنگوی دبیرکل سازمان ملل گفت: ممنوعیت حضور زنان در سازمان‌های غیردولتی، کار آژانس‌های بشردوستانه را تضعیف خواهد کرد.
به گزارش اسپوتنیک، استفان دوجاریک سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد درباره محدودیت های کاری زنان از سوی گروه طالبان بر سازمان های غیردولتی گفت، ممنوعیت اعمال شده از سوی گروه طالبان بر کار زنان در سازمان های غیر دولتی، کار بسیاری از سازمان های بشردوستانه فعال در این کشور را تضعیف خواهد کرد.
Студентки около частного университета в Кабуле - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.12.2022
طالبان زنان را از کار در سازمان های غیر دولتی منع کرد
پیش از این، گروه طالبان (گروهی که به دلیل کارهای تروریستی زیر تحریم های سازمان ملل است) به همه سازمان های غیر دولتی محلی و بین المللی در افغانستان دستور داده بود، که کار کارمندان زن را متوقف کنند.
دوجاریک اشاره کرد، که "دبیرکل عمیقاً نگران گزارش‌های مربوط به دستور گروه طالبان است که زنان را از کار در سازمان‌های غیردولتی ملی و بین‌المللی منع می‌کند. این تصمیم کار سازمان های بیشماری را که در سراسر این کشور کار می کنند و به اقشار آسیب پذیر به ویژه زنان و دختران کمک می کنند، تضعیف خواهد کرد".
یادآوری می کنیم، که پیش از این رسانه های افغانستان گزارش داده بودند، که وزارت تحصیلات عالی در حکومت طالبان دستور تعلیق تحصیل دانشجویان دختر در دانشگاه های خصوصی و دولتی افغانستان را صادر کرده است. سرپرست وزارت تحصیلات عالی گروه طالبان گفت، که تحصیل دختران در دانشگاه های سکولار خلاف قوانین اسلام و مغایر با سنت های اسلامی است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала