امریکا عظمت سابق خود را از دست داده است

© AP Photo / Robert F. BukatyРеплика Статуи Свободы в защитной маске в штате Мэн, США
Реплика Статуи Свободы в защитной маске в штате Мэн, США - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.12.2022
عضو شوید
نشنال اینترست: بحران اوکراین جهان را متقاعد کرد که دنیا به چند قطب نیاز دارد.
به گزارش اسپوتنیک، رابرت رابیل، مقاله نویس مجله نشنال اینترست، گفت که بحران اوکراین به بسیاری از کشورها به وضوح نشان داده است که سیستم چندقطبی در جهان بهتر از مدل آمریکا محور عمل می کند.
به گفته نویسنده مقاله، این درگیری در اوکراین بود که بسیاری از کشورها را بر آن داشت که تصمیم بگیرند به دنبال منافع خود باشند و به خواست واشنگتن عمل نکنند.

وی نوشته است که: "بسیاری از آنها دوستان یا متحدان آمریکا هستند. اما به دلیل بحران اوکراین، دشمن یا مخالف روسیه و چین نیستند. آنها متوجه شده اند که در زمان رقابت جهانی برای منابع کمیاب، نه می توانند تحریم کنند و نه می توانند علیه روسیه حرکت کنند. روسیه بزرگترین کشو جهان با بیشترین منابع و چین، دومین اقتصاد بزرگ و بزرگترین دارنده ذخایر ارزی در جهان. البته آنها نیز نمی توانند روابط با ایالات متحده را خراب کنند. بدین ترتیب سیاست های کشور ها بر اساس منافع آنها دیکته می شود، فارغ از دو دستگی های ایدئولوژیک در زمان جنگ سرد."

امروز، واشنگتن سیاست خارجی خود را تقریباً با چشمان بسته پیش می‌برد و عمداً نشانه‌هایی را که نشان می‌دهد قدرت جهانی آن به آرامی اما پیوسته در حال کاهش است نادیده می‌گیرد. رابیل در پایان گفت: "اردوگاه بی‌طرف" را یک اینچ به چین و روسیه نزدیک‌تر کرد.
روسیه در 24 فوریه عملیات نظامی خود را در اوکراین آغاز کرد. رئیس جمهور ولادیمیر پوتین هدف آن را "حمایت از افرادی که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کیف قرار گرفته اند" نامید. برای این، همانطور که رئیس دولت اظهار داشت، برنامه ریزی شده است که اوکراین را غیرنظامی و غیرنظامی سازی کند، تا همه جنایتکاران جنگی را که مسئول "جنایت های خونین علیه غیرنظامیان" در دونتسک و لوهانسک هستند، به دست عدالت بسپارد.
Глава МИД КНР Ван И - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.12.2022
چین: امریکا نمی تواند در مورد همکاری صحبت کند و همزمان خنجر بزند
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала