وزارت امور خارجه ایران از زلنسکی خواست تا از سرنوشت ماهواره های امریکایی عبرت بگیرد

© Photo / IRNAناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران
ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.12.2022
عضو شوید
ناصر کنعانی: آقای زلنسکی بهتر است از سرنوشت برخی از سران کشورهایی که از حمایت امریکا شادمان شدند، پند بگیرد.
به گزارش اسپوتنیک، ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، پس از سفر ولودیمیر زلنسکی به ایالات متحده از او خواست تا از "سرنوشت رهبران کشورهایی" که دوست داشتند از واشنگتن کمک دریافت کنند، درس بگیرد.
کنعانی در بیانیه ای که در کانال تلگرامی وزارت امور خارجه ایران منتشر شد، گفت: "آقای زلنسکی بهتر است از سرنوشت برخی از سران کشورهایی که از حمایت امریکا شادمان شدند، پند بگیرد."
زلنسکی روز چهارشنبه وارد واشنگتن شد و در آنجا با جو بایدن، رئیس جمهور امریکا گفتگو کرد و در کنگره آمریکا سخنرانی کرد. او گفت که نمی‌داند "صلح عادلانه" با روسیه چگونه به نظر می‌رسد، اما مطمئن است که مصالحه در مورد مسائل مربوط به سرزمین و حاکمیت را رد می‌کند.
Президент Украины Владимир Зеленский выступает на саммите лидеров G20 в режиме видеосвязи в Нуса Дуа, Бали - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.12.2022
واکنش خشمگین مجری شبکه تلویزیونی امریکا در مورد خواسته های زلنسکی
در روز مذاکرات، ایالات متحده بسته کمکی جدیدی را برای اوکراین اعلام کرد. به طور خاص، شامل 500 مهمات توپخانه 155 میلی متری با دقت بالا، 37 موتر زره کوگار، مین، چندین هزار بمب دستی و اسلحه کوچک، اپتیک و دستگاه دید در شب، زره بدن، ارتباطات ماهواره ای و سایر تجهیزات بود.
دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه روز پنجشنبه گفت، ارسال تسلیحات از سوی ایالات متحده و سایر کشورها به اوکراین کمکی به حل این وضعیت نمی کند و رنج مردم اوکراین را بیش از حد ممکن طولانی می کند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала