زلنسکی شرایط صلح را اعلام کرد

© AP Photo / Evan VucciВладимир Зеленский и Джо Байден в кабинете Белого дома в Вашингтоне
Владимир Зеленский и Джо Байден в кабинете Белого дома в Вашингтоне - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.12.2022
عضو شوید
ولودیمیر زلنسکی، رهبر اوکراین گفت که نمی داند "صلح عادلانه" با روسیه چگونه خواهد بود ، اما مطمئن است که چنین صلح، سازش در مورد مسائل سرزمینی و حاکمیتی را منتفی می کند.
به گزارش اسپوتنیک، چندی قبل زلنسکی در پاسخ به اظهارات جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده در مورد آمادگی خود برای جستجوی "صلح عادلانه"، سرش را تکان داده بود.
او در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با بایدن گفت: "صلح عادلانه؟ من نمی دانم. من نمی دانم صلح عادلانه چیست. این توصیف بسیار فلسفی است."
Президент США Джо Байден - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.10.2022
هشدار محرمانه بایدن به زلنسکی؛ ناسپاس نباش
زلنسکی افزود: "برای هر یک از ما، صلح عادلانه متفاوت به نظر می رسد. برای من، به عنوان یک رئیس جمهور، صلح عادلانه به معنی غیرقابل قبول بودن سازش در مورد حاکمیت، آزادی و تمامیت ارضی کشور من، جبران همه خسارات ناشی از تجاوز روسیه است".
بایدن نشان داد که عدم آمادگی ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه همچنان مانع اصلی برای حل و فصل است و ابراز اطمینان کرد که اوکراین با کمک غرب می‌تواند در میدان نبرد پیروز شود.
زلنسکی به نوبه خود گفت: "من واقعاً می خواهم با هم پیروز شویم. نه اینکه فقط بخواهم ،بلکه مطمئن هستم."
به گفته وزارت دفاع روسیه، قوای مسلح تنها به زیربناهای نظامی و نیروهای اوکراینی حمله می کنند و از 25 مارچ، آنها وظایف اصلی مرحله اول را به پایان رسانده و پتانسیل رزمی اوکراین را به میزان قابل توجهی کاهش داده اند. به گفته قوماندانی قوا، هدف نهایی این عملیات "آزادسازی دونباس و ایجاد شرایط است که امنیت خود روسیه را تضمین کند".
در همان زمان، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه هشدار داد که با افزایش روزافزون تسلیحات دوربرد غرب به اوکراین، اهداف جغرافیایی عملیات ویژه از خط فعلی بیشتر و بیشتر دور می شود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала