- اسپوتنیک افغانستان  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه 24 فبروری عملیات ویژه خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، هدف این عملیات را "محافظت از افرادی عنوان کرد که در طول هشت سال گذشته توسط رژیم کی‌یف تحت شکنجه و جنایت قرار گرفته اند" .

راکت های کینژال را در برابر سامانه های پدافند هوایی اوکراین آسیب ناپذیر است

© Sputnik / Evgeny Biyatov /  مراجعه به بانک تصاویر نشریه: نظامیان امریکایی چگونه میخواهند راکت های مافوق سرعت صوت روسیه و چین را سقوط دهند
نشریه: نظامیان امریکایی چگونه میخواهند راکت های مافوق سرعت صوت روسیه و چین را سقوط دهند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.12.2022
عضو شوید
گراسیموف رئیس ستاد کل نیروهای مسلح روسیه: " راکت های کینژال " در برابر پدافند هوایی اوکراین آسیب ناپذیر بودند.
به گزارش اسپوتنیک، والری گراسیموف، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح روسیه در یک نشست توجیهی در مقابل وابسته‌های نظامی کشورهای خارجی گفت: راکت‌های مافوق صوت "خنجر" در برابر سامانه‌های پدافند هوایی اوکراین آسیب‌ناپذیر هستند.
این ژنرال ارتش تاکید کرد: در این عملیات ویژه برای اولین بار از سلاح های مافوق صوت در شرایط جنگی استفاده شد.
وی گفت: سامانه راکتی هوایی کینژال در رابطه با سامانه‌های دفاع هوایی مستقر در اوکراین کارایی و آسیب‌ناپذیری بالایی از خود نشان داده است.
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: در تمام مدت عملیات ویژه:
پهپادهای تهاجمی روسیه بیش از 600 هدف اوکراینی را هدف قرار دادند.
عملیات تاکتیکی و هوایی ارتش بیش از 11 هزار واحد سلاح و تجهیزات نیروهای مسلح اوکراین را منهدم کرد.
راکت های دوربرد با دقت بالا به بیش از 1300 هدف حیاتی در خاک اوکراین اصابت کرد.
در عین حال، ژنرال تاکید کرد که از فوریه تاکنون، کشورهای غربی بیش از 350 تانک، 700 سامانه توپخانه، 100 راکت انداز، 30 هلیکوپتر، حداقل پنج هزار هواپیمای بدون سرنشین، هزاران خودروی زرهی، حداقل به رژیم کیف تحویل داده اند. 800 خودروی زرهی و 5.3 هزار MANPADS. ارتش افزود که همه اینها با هدف طولانی شدن درگیری است.
به گفته گراسیموف، اکنون خط تماس به طول 815 کیلومتر کشیده شده است، وضعیت در آنجا تثبیت شده است.
وی گفت: تلاش اصلی نیروهای ما بر تکمیل عملیات آزادسازی قلمرو جمهوری خلق دونتسک متمرکز شده است.
از 24 فوریه، روسیه عملیات نظامی ویژه ای را برای غیرنظامی کردن و غیر نظامی کردن اوکراین انجام داده است. ولادیمیر پوتین هدف آن را "حمایت از افرادی که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کیف قرار گرفته اند" خواند. وظیفه نیروهای مسلح آزادسازی دونباس و تضمین امنیت روسیه است.
پس از آغاز عملیات ویژه برای آزادسازی ایالات متحده، بریتانیا و اتحادیه اروپا میلیاردها دلار برای تجهیزات نظامی برای نیروهای مسلح اوکراین اختصاص دادند. مسکو بارها خاطرنشان کرده است که غرب به دنبال طولانی کردن درگیری است. همانطور که در وزارت دفاع تاکید شده است، انبارهای دارای تسلیحات خارجی به اهداف قانونی برای نیروهای هوافضای روسیه در جمهوری همسایه تبدیل خواهند شد.
تانک T-90C روسی  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.12.2022
کلوپ ویدیو
مانور نظامی مشترک بلاروس و روسیه + ویدیو
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала