فایق: گروه طالبان به نسخه نخستین خود برگشته است

© Photo / twitter/faiq_naseerنصیر احمد فایق سرپرست نمایند‌گی دایمی افغانستان در سازمان ملل
نصیر احمد فایق سرپرست نمایند‌گی دایمی افغانستان در سازمان ملل  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.12.2022
عضو شوید
نماینده افغانستان در سازمان ملل گفت، که گروه طالبان به قوانین و کارکرد‌های غیرانسانی و سخت‌گیرانه گذشته‌شان برگشته و به‌ شلاق زدن، قطع دست و اعدام در محضر عام روی آورده‌اند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از هشت صبح، نصیراحمد فایق، سرپرست نمایندگی دایمی افغانستان در سازمان ملل گفته است، که اعلامیه طالبان مبنی بر ممنوعیت دختران از رفتن به دانشگاه‌ها در سراسر افغانستان، آخرین حد نقض حقوق بنیادی بشری است.
فایق روز سه‌شنبه، ۲۹ قوس، با نشر بیانیه‌ای از نشست شورای امینت سازمان ملل در مورد اوضاع افغانستان گفته است که هیچ امیدی برای تغییر مثبت و پیشرفت در اوضاع اجتماعی، اقتصادی، امنیتی و سیاسی افغانستان وجود ندارد.
اوضاع دانشگاه در افغانستان و آمد آمد طالبان؛ دانشگاه تعلیم و تربیه استاد ربانی در کابل - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.12.2022
گروه طالبان دروازه های دانشگاه ها را به روی دختران بست
در متن بیانیه آمده است، که دلیل این نا‌امیدی، ناکامی‌های طالبان برای رسیده‌گی به بحران کنونی و شکست این گروه در امر مبارزه با تروریسم است.
به گفته فایق، طالبان به قوانین و عملکرد‌های غیرانسانی و سخت‌گیرانه گذشته‌شان برگشته و به‌ شلاق زدن، قطع دست و اعدام در محضر عام روی آورده‌اند.
نماینده افغانستان در سازمان ملل افزوده است، که هیچ نوع شفافیت در نظام قضایی طالبان در مورد افراد متهم به جرایم وجود نداشته و سیستم قضایی کشور درکل غیرفعال است.
بیانیه افزوده است که طالبان تاکنون هیچ قانون جدیدی را در جریده رسمی نشر نکرده‌اند.
فایق همچنان افزوده است، که طالبان آزادی بیان و مطبوعات را سرکوب کرده و زنان معترض و نظامیان پیشن را بازداشت و شکنجه می‌کنند.
در بیانیه همچنان آمده است که طالبان برخی از خانواده‌ها را در ولایت‌های سرپل، بغلان، بدخشان و پنجشیر مجازات جمعی کرده و کوچ اجباری داده‌اند.
این در حالی است که روز گذشته رزا اوتونبایوا، رییس هیات معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان (یوناما) در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد گفته بود که مردم افغانستان از رویکرد جامعه بین‌المللی نسبت به این کشور ناامید شده‌اند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала