- اسپوتنیک افغانستان  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه 24 فبروری عملیات ویژه خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، هدف این عملیات را "محافظت از افرادی عنوان کرد که در طول هشت سال گذشته توسط رژیم کی‌یف تحت شکنجه و جنایت قرار گرفته اند" .

شایگو: 27 کشور تاکنون 97 میلیارد دالر برای فراهم آوری جنگ افزار برای اوکراین هزینه کرده اند

© Sputnik / Russian Defence Ministry  /  مراجعه به بانک تصاویر Министр обороны РФ Сергей Шойгу
Министр обороны РФ Сергей Шойгу  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.12.2022
عضو شوید
وزیر دفاع روسیه درباره هزینه کشورهای جهان در جنگ اوکراین گفت: 27 کشور تاکنون 97 میلیارد دالر برای فراهم آوری جنگ افزار برای اوکراین هزینه کرده اند.
به گزارش اسپوتنیک، سرگئی شایگو وزیر دفاع روسیه درباره هزینه کشورهای جهان برای فراهم آوری جنگ افزار برای اوکراین گفت: 27 کشور تاکنون 97 میلیارد دالر برای فراهم آوری جنگ افزارها برای اوکراین هزینه کرده اند، افسران کارکنان ناتو، توپخانه ها و دیگر کارشناسان در جبهه اوکراین حضور دارند، بیش از 500 ماهواره ناتو برای کیف کار می کنند.
سرگئی شایگو خاطرنشان کرد، ایالات متحده و کشورهای ناتو ، برای جبران خسارات، کمک‌های نظامی به رژیم کی یف را چندین برابر افزایش داده‌اند. بیست و هفت کشور تاکنون 97 میلیارد دالر برای فرستادن جنگ افزارها به اوکراین هزینه کرده‌اند، که بسیار بیشتر از آن جنگ افزارهای مریکایی‌ است که در افغانستان رها شده‌اند.
به گفته وزیر دفاع فدراسیون روسیه، برخی از این جنگ افزارها به دست تروریستان افتاده و در حال "گسترش" در سراسر جهان است. وی افزود: "معلوم نیست که جنگ افزارهای اوکراینی فردا به دست چه کسانی خواهد افتاد".
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала