مخالفت 9 کشور اتحادیه اروپا با سقف قیمت گاز

© Sputnik / Alexandre Demiantchouk  /  مراجعه به بانک تصاویر Gaz et dollars américains
Gaz et dollars américains - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.12.2022
عضو شوید
وزیر امور خارجه هنگری شیارتو: 9 کشور اتحادیه اروپا با سقف قیمت گاز مخالفت اند.
به گزارش اسپوتنیک، پیتر سیجارتو وزیر امور خارجه هنگری اظهار داشته است که 9 کشور اتحادیه اروپا از جمله هنگری و آلمان طی رای آزمایشی در نشست وزیران انرژی با وضع سقف قیمت گاز مخالف اند.
در جلسه وزرای انرژی رای آزمایشی درباره معرفی مکانیزم سقف قیمت برگزار شد. سیجارتو گفت: "9 کشور، از جمله ما، مخالف سقف قیمت بودیم، اما از آنجایی که نیاز به اکثریت واجد شرایط است، این اکثریت واجد شرایط، اگرچه نه کشور مخالف آن بودند، انباشته شده است".
Здание парламента Венгрии в Будапеште - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.12.2022
هنگری می تواند قرارداد خرید گاز از روسیه را در عدم توافق اتحادیه اروپا عقد نماید
وزیر توضیح داد همه کسانی که رای دادند، به جز آلمان، جمعیت کمی دارند، بنابراین نمی توانند اقلیت لازم برای مسدودسازی را تشکیل دهند. تصمیم گرفته شد رای گیری جدید برگزار شود.
سییارتو تاکید کرد که هنگری در هر صورت به سقف قیمت گاز رای منفی خواهد داد، زیرا آن را اقدامی اشتباه و مضر می داند. وی ابراز عقیده کرد که وزرای انرژی اتحادیه اروپا باید زمان صرف شده برای مذاکرات سقف قیمت را به دنبال منابع جدید گاز می گذاشتند. وزیر نفت در پایان گفت: چنین اقدامات بهترین راه حل برای کاهش قیمت خواهد بود.
این رای مربوط به پیشنهاد جدیدی بود که در نشست وزیران انرژی اتحادیه اروپا در 19 دسامبر ارائه شد. به گفته اگنس پانیر-روناشه، وزیر انرژی فرانسه، این شامل تعیین قیمت نهایی گاز در 188 یورو در هر مگاوات ساعت (یا 2.1 هزار دالر در هر هزار متر مکعب به نرخ ارز فعلی) است. وزیر افزود: این اقدام اکنون 90 فیصد تصویب شده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала