اروپا به دلیل امتناع از گاز روسیه یک تریلیون دالر خساره‌مند شده است

© Sputnik / Ilja Pitalevمذاکرات روسیه و پاکستان برای ساخت خط لوله گاز شمال-جنوب
مذاکرات روسیه و پاکستان برای ساخت خط لوله گاز شمال-جنوب - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.12.2022
عضو شوید
بلومبرگ روز یکشنبه با استناد به محاسبات خود گزارش داد که اروپا با امتناع از گاز روسیه، در حدود یک تریلیون دالر خساره‌مند شده است.
به گزارش اسپوتنیک، این مقدار ناشی از افزایش قیمت برق برای شرکت ها و مصرف کننده‌گان اروپایی است. همزمان، آژانس پیش بینی می کند که این تنها آغاز بزرگترین بحران انرژی در دهه های اخیر است. پس از فصل زمستان، ذخایر گاز خالی خواهد شد و در شرایط حداقل عرضه گاز روسیه، اکمال آنها دشوار خواهد بود.
Постоянный представитель Российской Федерации при НАТО Александр Грушко - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.12.2022
پاسخ روسیه به تحریم های جدید اتحادیه اروپا با منافع ملی مرتبط خواهد بود
گفته شده است که وضعیت پرتنش عرضه گاز طبیعی مایع به اروپا حداقل تا سال 2026 ادامه خواهد داشت، زمانی که قطر و ایالات متحده بتوانند به اندازه کافی تولید هایدروکاربن را افزایش دهند. "مسابقه اتحادیه اروپا برای تکمیل ذخایر گاز طبیعی از قبل آغاز شده است".
تحلیلگران بلومبرگ بر این باورند که اگر قیمت گاز طبیعی در اتحادیه اروپا دوباره به 210 یورو در هر میگاوات فی ساعت افزایش یابد، اروپا به جای رکود، به زوال اقتصادی مواجه خواهد شد.
قابل ذکر است که در اوایل این هفته، وزیران انرژی اتحادیه اروپا در نشستی در بروکسل نتوانستند بر سر تعیین سقف قیمت گاز به توافق برسند و تصمیم گرفتند در 19 دسامبر به بحث در مورد این موضوع ادامه دهند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала