نیروی هوایی یونان تلاش کرد تا هواپیماهای جنگی ترکیه را رهگیری کند

© Sputnik / Anton Denisov /  مراجعه به بانک تصاویر پاسخ ترکیه به اعتراض عراق
پاسخ ترکیه به اعتراض عراق   - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.12.2022
عضو شوید
وزارت دفاع ملی ترکیه اعلام کرد که نیروی هوایی یونان تلاش کرد تا از انجام ماموریت هواپیماهای جنگی ترکیه در چارچوب ماموریت ناتو جلوگیری کند.
به گزارش اسپوتنیک، ماموریت ناتو NEXUS ACE که در حریم هوایی بین‌المللی انجام شد، سعی شده توسط هواپیماهای متعلق به یونان رهگیری شود، اما پاسخ لازم توسط هواپیماهای نیروی هوایی ما داده شد و ماموریت ناتو با موفقیت انجام شد.
ترکیه خواستار پایان نظامی شدن جزایر یونانی در شرق دریای اژه است. به گفته مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه این کشور، چنین اقدامی به نقض معاهدات بین المللی دیرینه تبدیل می شود.
A Turkish flag hangs in the Gaza port as fishermen in their boats pass off the shore of Gaza City, Tuesday, Sept. 13, 2011 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.12.2022
ترکیه اولین راکت مافوق صوت را موفقانه پرتاب کرد
روابط بین کشورها پس از سخنرانی کریاکوس میتسوتاکیس، نخست وزیر یونان در کنگره آمریکا در ماه مه، بدتر شد. سپس از تعداد بی‌سابقه پرواز جنگنده‌های ترکیه بر فراز جزایر یونان خبر داد و از فروختن هواپیماهای F-16 به کسانی که ثبات در دریای مدیترانه را تضعیف می‌کنند، خواست، پیش از این رادیو اسپوتنیک گفته بود که چگونه ترکیه می خواهد از انتقال تجهیزات یونانی به جزایر دریای اژه جلوگیری کند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала