تیرباران یک باشنده ای دایکندی از سوی جنگجویان گروه طالبان

دایکندی
دایکندی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.12.2022
عضو شوید
منابع مردمی در شهر نیلی، مرکز ولایت دایکندی از تیرباران یک باشنده ای این ولایت از سوی جنگجویان گروه طالبان در مربوطات این شهر خبر دادند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از اطلاعات روز، منابع گفتند، که این رویداد پس از ظهر امروز (جمعه، ۲۵ قوس) در یکی از ایست‌های بازرسی طالبان در روستای "پای نیلی" رخ داده است.
به‌گفته‌ی منابع، فرد کشته شده "خدابخش" نام دارد و باشنده‌ی اصلی ولسوالی میرامور دایکندی بوده است.
در همین حال، یکی از نزدیکان "خدابخش" که خواست نامش در خبر ذکر نشود،گفت: او امروز جهت طی مراحل اسناد کاری‌اش به نیلی رفته بود و هنگام عبور از یک ایست‌های بازرسی طالبان هدف قرار گرفته است.
واکنش ها به کشتار افراد ملکی از سوی گروه طالبان در دایکندی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.12.2022
بنت: کشتار دو خانواده هزاره در دایکندی از سوی طالبان به شکل آزاد باید بررسی شود
به‌گفته‌ی این منبع، "خدابخش" کارمند اداره‌ی ثبت احوال نفوس ولسوالی میرامور بوده است. او افزود، که مرمی به پشت "خدابخش" اصابت کرده و پیش از این‌که به درمانگاه برسد، جان باخته است.
از سوی هم، صدیق‌الله عابد، فرمانده امنیه‌ی طالبان در ولایت دایکندی در صحبت با رسانه‌های محلی، وقوع این رویداد را تأیید کرده و گفته است که تحقیقات در این زمینه جریان دارد.
یادآوری این نخستین باری نیست که طالبان غیرنظامیان را در ایست‌های بازرسی هدف قرار می‌دهند. قبل از این در شهر کابل و برخی از ولایت‌های دیگر نیز موارد مشابه این رویداد رخ داده است.
سال گذشته زینب عبداللهی، دختر جوان در شهر کابل هنگام برگشت از یک مراسم عروسی در منطقه‌ی دشت برچی هدف تیراندازی نیروهای طالبان قرار گرفت و جان باخت.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала