روسیه تحویل احتمالی دستگاه های دافع هوا پاتریوت به اوکراین را محکوم کرد

© AFP 2023 / BULENT KILICراکت های دافع هوا Patriot, پاتریوت
راکت های دافع هوا Patriot,  پاتریوت  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.12.2022
عضو شوید
سفارت روسیه در واشنگتن اعلام کرد، انتقال احتمالی دستگاه پاتریوت از سوی ایالات متحده امریکا به اوکراین، اقدام تحریک‌آمیز دیگری خواهد بود که با عواقب غیرقابل پیش‌بینی همراه است.
به گزارش اسپوتنیک، در تفسیر منتشره در کانال تلگرامی این نمایندگی دیپلماتیک گفته می شود:"در ایالات متحده، یک کمپین اطلاعاتی در مورد تدارک ادعایی ارسال سیستم های دفاع هوایی با تخنیک پیشرفته به کی‌یف راه اندازی شده است. گفته می شود که جو بایدن ممکن است به زودی چنین تصمیم را بگیرد. اگر این اطلاعات تائید شود، شاهد یک اقدام تحریک آمیز دیگر توسط دولت امریکا خواهیم بود که می تواند منجر به عواقب غیرقابل پیش بینی شود".
Зенитно-ракетный комплекс Patriot - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.03.2022
رسانه: آمریکا تعداد زیادی سامانه دفاع هوایی پاتریوت به عربستان سعودی داده است
سفارت روسیه خاطرنشان می کند که ادامه تحویل وسایل دفاعی تنها "احساس معافیت از مجازات رژیم (ولادیمیر) زلنسکی" را تقویت کرده و کی‌یف را "به طرف جنایات جدید علیه غیرنظامیان در مناطق دونباس، زاپوروژیه و خرسون سوق می دهد."
به عقیده نمایندگی دیپلماتیک روسیه ، ایالات متحده، حتی بدون ارائه مجتمع های پاتریوت به کی‌یف، "هر چه عمیق تر و عمیق تر به درگیری ها در فضای پس از شوروی کشانده می شود". "جریان تسلیحات در حال افزایش است، آموزش پرسنل نظامی اوکراینی در حال افزایش است و قوای مسلح اوکراین با گزارشات اطلاعاتی تامین می شوند. اعزام متخصصین نظامی امریکایی به منطقه درگیر مسلحانه به طور وسیع مورد بحث قرار می گیرد. برعلاوه شهروندان امریکایی نیز به مثابه اجیر در این رویارویی ها شرکت می کنند."
سفارت روسیه در واشنگتن تاکید کرد: "این خط مشی واشنگتن نه تنها به روابط روسیه و امریکا آسیب زیادی وارد می کند، بلکه خطرات بیشتری را برای امنیت جهانی ایجاد می کند. این ایالات متحده است که مسئول طولانی شدن و تشدید درگیری اوکراین است."
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала