امریکا با استفاده از فناوری‌های هوش مصنوعی تعلیمات دریایی را در خاورمیانه انجام می‌دهد

© Photo / U.S. Navy photo by Mass Communication Specialist 3rd Class Megan AlexanderМеждународные военно-морские учения RIMPAC-2022
Международные военно-морские учения RIMPAC-2022 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.12.2022
عضو شوید
اینترفکس - ارتش امریکا در حال تکمیل تعلیمات دریایی Digital Horizon در خاورمیانه است که طی آن امریکایی‌ها از سیستم های بدون پیلوت و فناوری‌های هوش مصنوعی در مقیاسی بی‌سابقه برای این منطقه استفاده کردند.
به گزارش اسپوتنیک، کارشناس جنگ دریایی در مأموریت ایالات متحده در ناتو، کاپیتان مایکل براسر میگوید: ما قبلاً با هوش مصنوعی زیاد کار می کردیم، ما روی تشخیص الگو، تعریف رفتار انحرافی، استفاده از هوش مصنوعی در مدیریت و هماهنگی اقدامات کار می کردیم، اما همه این کارها را جداگانه انجام می دادیم. همه این مؤلفه ها را برای اولین بار با Digital Horizon ترکیب کردیم.
او ادامه داد: "همه اینها به اپراتور کمک می‌کند تا تصمیم‌گیری سریع و مؤثری از هوش مصنوعی برای معنا بخشیدن به تمام جریان‌های اطلاعاتی که به یک صفحه نمایش می‌شوند، اتخاذ کند".
ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا که غرب اقیانوس هند و خلیج فارس را پوشش می دهد، در سال 2021 گروه ویژه 59 را ایجاد کرد. پرسنل نظامی این واحد قبلاً طیاره های بدون سرنشین تجاری و فناوری‌های هوش مصنوعی را برای استفاده احتمالی از آنها در مأموریت‌های شناسایی و جمع‌آوری اطلاعات در خاورمیانه آزمایش کرده‌اند. در این تعلیمات که از 23 نوامبر تا 15 دسامبر ادامه دارد، از 15 سیستم مختلف بدون پیلوت استفاده شد که 10 مورد از آنها برای اولین بار توسط ناوگان پنجم امریکا مورد استفاده قرار گرفت. ارتش هم از پهپادهای دریایی با قابلیت نظارت طولانی مدت بر منطقه و هم از وسایل نقلیه پرسرعت برای رهگیری اهداف و همچنین از پهپادها استفاده کرد.
دریایی Digital Horizon در خاورمیانه است که طی آن آمریکایی‌ها از سیستم های بدون پیلوت و فناوری‌های هوش مصنوعی در مقیاسی بی‌سابقه برای این منطقه استفاده کردند. براسر خاطرنشان کرد که طیاره های بدون پیلوت امکان جمع‌آوری اطلاعات در مورد وضعیت دریا را فراهم می‌کنند و سپس فناوری‌های یادگیری موتر و هوش مصنوعی نتیجه‌گیری را ممکن می‌سازد که بر تصمیم فرماندهی برای اعزام ارتش به صحنه تأثیر می‌گذارد.
وی همچنین گفت: در طول این مانور، متخصصان یک شبکه اطلاعات بی سیم پایدار مستقر کردند که در آن اطلاعات بین دو نقطه می تواند از مسیرهای مختلف بدون نیاز به گره ارتباطی مرکزی ارسال شود. او توضیح داد که چنین شبکه‌ای نه تنها می‌تواند برای جمع‌آوری اطلاعات مورد نیاز برای یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی، بلکه برای کنترل طیاره های بدون پیلوت، از جمله در تمام ساعات شبانه‌روز، خدمت کند. وی افزود که گروه ضربت 59 اکنون از نظر فنی "سال نوری" جلوتر از تعلیمات بین‌المللی پهپاد دریایی که در فبروری 2022 برگزار شده است.
در ماه نوامبر، کارلوس دل تورو، وزیر نیروی دریایی ایالات متحده، به اخبار دفاعی گفت که مایل است کار گروه ویژه 59 در اقیانوس هند و اقیانوس آرام را در امریکای مرکزی و جنوبی اعمال کند. او بعداً خاطرنشان کرد که ناوگان چهارم ایالات متحده، که حوزه مسئولیت آن شامل دریای کارائیب و دریاهای اطراف امریکای مرکزی و جنوبی است، باید در محیطی متفاوت از ناوگان پنجم ایالات متحده عمل کند، اما سیستم‌های بدون سرنشین می‌توانند در اینجا نیز مفید باشند. اساساً ناوگان پنجم بر فعالیت ایران نظارت دارد. و در امریکای مرکزی و جنوبی، نیروی دریایی عمدتاً نیاز به مقابله با قاچاق مواد مخدر، به ویژه در دریای کارائیب، و همچنین ماهیگیری غیرقانونی دارد." به عنوان مثال، زمانی که من با رئیس جمهور پانامه ملاقات کردم، او به صراحت گفت که بسیاری از کشورهای امریکای مرکزی و جنوبی با مشکل فعالیت ناوگان ماهیگیری چینی مواجه هستند و منابع لازم در قالب کشتی را ندارند. و هواپیما برای مقابله با تهدید (...) فناوری طیاره های بدون پیلوت نه تنها به ما اجازه می دهد که به این کشورها کمک کنیم، بلکه آنها می توانند به خودشان کمک کنند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала