گروه طالبان: کشورهای خارجی در افغانستان از داعش پشتیبانی می کنند

© Sputnik / Z.Mمحمد سهیل شاهین، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر
محمد سهیل شاهین، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.12.2022
عضو شوید
تروریستان داعشی بیشتر اقلیت ها و خارجیان را در افغانستان هدف قرار می دهند.
به گزارش اسپوتنیک، داعش مسئولیت ده‌ها یورش را که از ماه اگوست سال گذشته، زمانی که طالبان دوباره قدرت را در افغانستان به دست گرفتند،به عهده گرفته است.
تروریستان داعشی بیشتر اقلیت ها و خارجی ها را در این کشور هدف قرار دادند.
سخنگوی گروه طالبان به اسپوتنیک گفت، که آژانس های اطلاعاتی برخی از دولت های خارجی از زمان به قدرت رسیدن طالبان در ماه اگوست سال گذشته از تروریستان داعش در افغانستان پشتیبانی می کنند.
سهیل شاهین، که ریاست دفتر سیاسی طالبان در دوحه را بر عهده دارد، همچنین گفت، که دولت موقت افغانستان شواهدی در دست دارد که نشان می‌دهد مقام های دولت پیشین اشرف غنی از داعش پشتیبانی می‌کنند تا دولت کنونی را بی‌ثبات کند.
محمد سهیل شاهین، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.09.2022
سهیل شاهین: کشورها در پی جابجایی افراد مورد نظر خود در بدنه دولت افغانستان اند
شاهین در پاسخ به این پرسش که کدام کشورها از داعش در افغانستان پشتیبانی می کنند، گفت: "مقام های مربوطه ما در آینده [آنگونه که باید] آنها را افشا خواهند کرد".
داعش خراسان، شاخه محلی داعش، در ماه‌های پسین فعالیت‌های تروریستی را در این کشور آسیای مرکزی افزایش داده است، که دولت‌های خارجی را بر آن داشت تا کابل را تحت فشار قرار دهند تا تعهد ندهد که خاک افغانستان از سوی تروریستان برای هدف قرار دادن کشورهای دیگر استفاده شود. این تعهد زمانی انجام شد که طالبان در فیبروری 2020 توافقنامه صلح با ایالات متحده را امضا کردند.
همین هفته، داعش مسئولیت حمله مرگباری را که هوتل لونگان در کابل را هدف قرار داد، برعهده گرفت که به گفته پکن حداقل پنج شهروند چینی زخمی شدند و چند جنگجوی گروه طالبان کشته شدند.
در آغاز این ماه، داعش همچنین مسئولیت یورش به سفارت پاکستان در کابل را به دوش گرفت، که منجر به زخمی شدن یک نگهبان سفارت پاکستان در کابل شد. اسلام آباد این حمله را یک تلاش برای ترور علیه عبید الرحمن نظامی، رئیس هیئت اسلام آباد در کابل توصیف کرده است. اسلام آباد با این حال گفت، که در حال بررسی است که آیا داعش واقعاً پشت این حمله بوده است یا خیر. در ماه سپتامبر، گروه تروریستی داعش مسئولیت انفجار در ورودی سفارت روسیه در کابل را بر عهده گرفت که در آن دو کارمند روس کشته شدند. با وجود افزایش حملات تروریستی که داعش مسئولیت آن را بر عهده گرفته است.
شاهین گفت، که این گروه "حضور فیزیکی" کمی در افغانستان دارد: "داعش در هسته‌های کوچکی پنهان شده و تنها توسط عناصر خارجی پشتیبانی می‌شود".
داعش که با نام داعش/دولت اسلامی نیز شناخته می شود، یک گروه تروریستی است که در بسیاری از کشورها از جمله روسیه ممنوع است. طالبان به دلیل فعالیت های تروریستی تحت تحریم های سازمان ملل هستند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала