واکنش اولیانوف به سخنان بورل درباره ایجاد دادگاه برای اوکراین

CC BY-SA 4.0 / Suren / Михаил Иванович Ульянов - Постоянный представитель Российской Федерации при международных организациях в Вене (cropped photo)Постоянный представитель РФ при международных организациях в Вене Михаил Ульянов
Постоянный представитель РФ при международных организациях в Вене  Михаил Ульянов - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.12.2022
عضو شوید
نماینده دائم فدراسیون روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین خاطرنشان کرد، که تنها شورای امنیت سازمان ملل، نه مجمع عمومی، می تواند دادگاهی برای اوکراین ایجاد کند.
به گزارش اسپوتنیک، میخائیل اولیانوف، نماینده دائم فدراسیون روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین، در توضیح سخنان جوزپ بورل، رئیس دیپلماسی اروپایی درباره دادگاه اوکراین، خاطرنشان کرد، که تنها شورای امنیت سازمان ملل می‌تواند آن را ایجاد کند، تصمیم برای ایجاد یک دادگاه از طریق مجمع عمومی سازمان ملل غیر قانونی خواهد بود.
بورل روز چهارشنبه گزارش داد، که پیشنهاد کمیسیون اروپا برای ایجاد یک دادگاه بین المللی تخصصی برای اوکراین مورد حمایت یکپارچه وزیران خارجه اتحادیه اروپا در نشست اخیر در بروکسل قرار نگرفت.
Запорожская АЭС в Энергодаре - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.12.2022
پاسخ اولیانوف به ماکرون درباره نیروگاه هسته ای زاپروژیا
پس از آن، اگیلس لویتس، رئیس جمهور لتونیا گفت، که ممکن است یک دادگاه بین المللی برای اوکراین در ریگا برگزار شود.
اولیانوف گفت: "تنها شورای امنیت می تواند نوعی دادگاه ایجاد کند. مجمع عمومی سازمان ملل نمی تواند این کار را انجام دهد، اگر مخالفان ما قصد دارند از طریق مجمع اقدام کنند. چنین تصمیمی در صورت تصویب، از نظر حقوقی نامشروع و باطل خواهد بود".
او گفت: "به نظر من، همه اینها حرکات تکانشی است که با ناتوانی مقامات اتحادیه اروپا در یافتن یک اقدام معقول تر در شرایط فعلی توضیح داده می شود. همچنین دور شدن از آنچه که دارند برای آنها آسان نیست. همه ای اینها از فیبروری سال روان انجام شده است. اما به نظر من دیر یا زود این اتفاق خواهد افتاد".
ایجاد کمیسیون اروپا در پایان نوامبر با ابتکار عمل برای ایجاد یک دادگاه بین المللی ویژه برای اوکراین تحت نظارت سازمان ملل متحد
اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا گفت، که این کمیسیون "آماده همکاری با شرکای بین المللی" برای پیشبرد این ابتکار است. سپس، کریم خان، دادستان دادگاه کیفری بین‌المللی (ICC) در لاهه خاطرنشان کرد، که اتحادیه اروپا قصد دارد یک دادگاه ویژه ایجاد کند "تحقیقات مشابهی را که دیوان بین‌المللی کیفری انجام می‌دهد تضعیف کند." سند "مبارزه با معافیت از مجازات برای جنایات ارتکابی" در اوکراین، که در 9 دسامبر توسط شورای اتحادیه اروپا به تصویب رسید، حتی به پیشنهاد اتحادیه اروپا برای تشکیل دادگاه اشاره ای نمی کند.
گنادی گاتیلوف، نماینده دائم روسیه در مقر ژنو سازمان ملل گفت، که ایجاد مکانیزمی تحت نظارت سازمان ملل متحد مستلزم تایید شورای امنیت سازمان ملل است که بدون آن "دادگاه پیشنهادی اتحادیه اروپا در مورد اوکراین" غیرممکن است.
دیمیتری پسکوف، دبیر مطبوعاتی رئیس جمهور فدراسیون روسیه، خاطرنشان کرد، که روسیه قاطعانه اتهامات کیف را مبنی بر جنایات جنگی در خاک اوکراین رد می کند. وزارت امور خارجه روسیه ایده ایجاد دادگاه بین المللی برای اوکراین را "کابال" خواند و اعلام کرد که این دادگاه صلاحیت قضایی روسیه را نخواهد داشت.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала