شکاف در غرب بر سر اوکراین

© AFP 2023 / John ThysФлаги США и ЕС. Архивное фото
Флаги США и ЕС. Архивное фото - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.12.2022
عضو شوید
آشفتگی اوکراین اختلاف جدی منافع ایالات متحده و اتحادیه اروپا را روشن می کند.
به گزارش اسپوتنیک، گائو جیان، ستون نویس در مقاله ای برای گلوبال تایمز می نویسد، واکنش غرب به آنچه در اوکراین اتفاق می افتد منجر به یک بحران جهانی انرژی و غذا شده است که ایالات متحده و اتحادیه اروپا را تحت تاثیر قرار داده است که می تواند منجر به انشعاب در بلوک غرب شود.
او گفت: "درگیری در اوکراین بسیار پرهزینه بود و همچنین باعث واکنش شدید در برابر منافع خود واشنگتن شد. اختلافات احتمالی بین ایالات متحده و اروپا سرانجام پس از تصویب قانون کاهش تورم آشکار شد".
به گفته وی، سال 2022 تناقض فزاینده ای را بین منافع واشنگتن و بروکسل نشان داد.
Флаги с символикой Евросоюза у здания Еврокомиссии в Брюсселе - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.11.2022
وزیر خارجه فرانسه: اروپا باید از امریکا مستقل تر باشد
این روزنامه نگار می افزاید، که با تشدید درگیری، اتحادیه اروپا که مستقیماً قبض این درگیری را پرداخت می کند، از ضررهای خود آگاه است.
نویسنده تاکید کرد، که رهبران اروپایی سیاست های بایدن را تلاشی برای "ضربه زدن به بخش بزرگی از بخش تولید اروپا" و "توهین اخلاقی" بروکسل می دانستند.
این روزنامه نگار همچنین افزود، که اروپایی ها هم اکنون در بحبوحه بحران نظامی و رکود اقتصادی به دلیل اوکراین هستند.
این قانون که در ماه اگوست از سوی جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده امضا شد، به ویژه یارانه های مالیاتی را برای خرید خودروهای الکتریکی که در امریکای شمالی مونتاژ می شوند، افزایش می دهد. این سند که دولت آن را قانون کاهش تورم (IRA) می نامد، شامل بند اختصاص 370 میلیارد دالر به انرژی پاک و دستیابی به اهداف آب و هوایی، 64 میلیارد دالر برای کاهش هزینه دارو و بیمه سلامت است.
اتحادیه اروپا این اقدام را تبعیض در برابر کالاهای وارداتی از کشورهای دیگر خواند.
امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه پیش از این آشکارا نارضایتی خود را از اقدامات محرک در برابر تولیدکنندگان امریکایی ابراز کرده بود.
به گفته رهبر فرانسه، این قانون مغایر قوانین سازمان تجارت جهانی و غیر دوستانه است. کشورهای غربی به دلیل اعمال تحریم ها علیه مسکو و سیاست کنار گذاشتن سوخت روسیه با افزایش قیمت انرژی و افزایش تورم مواجه هستند. در پس زمینه افزایش قیمت سوخت، در درجه اول گاز، صنعت در اروپا تا حد زیادی مزیت های رقابتی خود را از دست داده است که بر سایر بخش های اقتصاد نیز تأثیر گذاشته است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала