پوزش گروه طالبان از پاکستان به خاطر درگیری مرزی

© Sputnik / Eugene Odinokov /  مراجعه به بانک تصاویر Министр иностранных дел Пакистана Хавадж Мухаммад Асиф на пресс-конференции после встречи с министром иностранных дел России Сергеем Лавровым в Москве
Министр иностранных дел Пакистана Хавадж Мухаммад Асиф на пресс-конференции после встречи с министром иностранных дел России Сергеем Лавровым в Москве - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.12.2022
عضو شوید
مسئولان گروه طالبان از پاکستان به خاطر درگیری مرزی چند روز پیش از پاکستان پوزش خواسته اند.
به گزارش اسپوتنیک، روزنامه دان پاکستان به نقل از خواجه محمد آصف وزیر دفاع این کشور روز سه شنبه نوشت: مقام های گروه طالبان افغانستانی در پیوند با درگیری در مرز با پاکستان در نزدیکی پاسگاه اسپین بولدک- چمن عذرخواهی کردند.
به گفته وی، اظهارات مربوطه در چارچوب کار کمیته بین دولتی مسائل امنیت مرزی بیان شده است. وزیر گفت، که طرف افغانستانی "به اشتباه خود اعتراف کرد" و متعهد شد که از تکرار چنین حوادثی اطمینان حاصل کند.
 سپین‌بولدک  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.12.2022
درگیری یک ساعته جنگجویان گروه طالبان و نیروهای پاکستانی در اسپین بولدک
او گفت که طالبان با پذیرش تقصیر خود، از پاکستان معذرت‌خواهی‌کرده و وعده داده است که جلو تکرار رویدادهای مشابه را می‌گیرد.
خواجه آصف در توضیح کوتاهی که به نمایندگان مجلس داد گفت، که نخست نیروهای طالبان مانع ترمیم دیوار مرزی شدند و سپس شلیک کردند. به گفته او، تیراندازی طالبان با سلاح ثقیل باعث شد تا پنج غیرنظامی پاکستانی در جا کشته شوند و دو نفر دیگر در مسیر کویته جان بدهند.
آصف افزود، که نیروهای پاکستان در پاسخ به این رویداد بر پوسته جنگجویان طالبان حمله کردند. او گفت: "به نظرم ما هم شاید هشت یا نه نفر از آن‌ها را کشته باشیم. ما عضو ارتش آن‌ها را کشتیم - همان‌هایی که جنگ می‌کنند و غیرنظامی نیستند".
به گفته وزیر دفاع پاکستان، پس از وقوع رویداد وقتی جلسه کمیته امنیت مرزی برگزار شد، مسئولان طالبان پذیرفتند که اشتباه از آن‌هاست، معذرت‌خواهی کردند و گفتند که مانع از بروز رویداد مشابه دیگر خواهند شد.
یادآوری می کنیم، که درگیری در مرز پاکستان و افغانستان در 11 دسامبر در نزدیکی پاسگاه اسپین بولدک چمن رخ داد. بنا به گزارش رسانه ها، دلیل آن تلاش گروهی از افغانستانی ها برای تخریب بخشی از موانع مرزی ساخته شده توسط پاکستان بوده است. در پی آن نیروهای مرزبانی افغانستان به خاک پاکستان با هاوان شلیک کردند که در نتیجه آن شش غیرنظامی کشته و 17 غیرنظامی زخمی شدند. یک سرباز پاکستانی نیز در جریان گلوله باری کشته شد. ارتش پاکستان به تیراندازی پاسخ داد. به گفته سرپرست وزارت دفاع پاکستان، در نتیجه این درگیری حداقل هشت جنگجوی گروه طالبان افغانستانی از بین رفته اند. تا امروز شمار قربانیان این رویداد از طرف پاکستانی به هشت نفر رسیده است. روزنامه دان روز سه شنبه گزارش داد، که یک کودک 10 ساله در درمانگاهی در کویته بر اثر زخم های وارده جان خود را از دست داد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала