پیشنهاد استفاده از سیم کارتهای کهنه در عرصه طب

© Depositphotos.com / AlexeynovikovЧешские сим-карты
Чешские сим-карты - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.12.2022
عضو شوید
دانشمندان راهی برای استخراج فلزات مفید از وسایل الکترونیکی استفاده شده را یافتند.
به گزارش اسپوتنیک، یک گروه بین المللی از دانشمندان به روشی سازگار با محیط زیست برای بازیافت سیم کارت های قدیمی، کارتریج های چاپگر و سایر تجهیزات به منظور دستیابی به فلزات مختلف را دست یافتند. روش استخراج طلا توسط متخصصین دانشگاه کالیاری (ایتالیا) پیشنهاد شد، فرآیند استفاده از فلزات توسط دانشمندان کالج امپریال لندن (بریتانیا) شرح داده شد.
اپل و سامسونگ شر سیم کارت را از جهان کم می کنند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.07.2015
اپل و سامسونگ شر سیم کارت را از جهان کم می کنند
کارشناسان خاطرنشان کردند که معمولا سیم کارت های قدیمی یا کارتریج های چاپگر بازیافت می شوند، در حالی که فلزات ارزشمند را می توان از آنها جدا کرد. دانشمندان پیشنهاد کردند که از معرف های سازگار با محیط زیست برای استخراج نیکل، مس، نقره و طلا از تکنالوژی قدیمی استفاده کنند و سپس از آنها به عنوان کاتالیزور واکنش برای تولید دارو استفاده کنند.
در طول این مطالعه، عده از دانشمندان ترکیب طلا را در طیف وسیعی از واکنش‌های که معمولاً در تولید ادویه استفاده می‌شود، آزمایش کردند و موفق شدند از طلای استخراج شده در ساخت ادویه ضد التهاب و مسکن استفاده کنند.
شان مک کارتی، محقق دیگر گفت: "یک کامپیوتر معمولی حاوی فلزات گرانبهاتر از سنگ معدن استخراج شده است".
پروفسور جیمز ویلتون الی، سرپرست تیم تحقیق، گفت: "روش ما کاهش زباله‌های است که از قبل در جوامع ما وجود دارد و آن‌ها را به یک منبع ارزشمند تبدیل می‌کنیم".
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала