کوزوو به ناتو تاکید کرد که موانع صرب ها را از جاده ها بردارند

CC BY-SA 3.0 / Veton / Mitrovica VerioreВид косовского города Косовска-Митровица
Вид косовского города Косовска-Митровица - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.12.2022
عضو شوید
آلبین کورتی، صدراعظم جمهوری خودخوانده کوزوو، روز یکشنبه از قوای ناتو KFOR خواست تا موانع صرب های کوزوو را از جاده های شمال این ولایت بردارند.
به گزارش اسپوتنیک، نیروهای قطعه خاص "وزارت امور داخله" جمهوری خودخوانده کوزوو روز یکشنبه به تأسیسات در سد Gazivode حمله و آن را تصرف کردند و از آنجا پرچم های صربستان را برداشتند و یک محافظ صرب را مؤظف نمودند. این منبع اصلی آب و انباشت نیروگاه برق آبی واقع در آنجا است، بیشتر دریاچه در شهرداری زوبین پوتوک قرار دارد که عمدتاً صرب‌ها جمعیت دارند، مانند سه منطقه دیگر در شمال منطقه.
صربستان به دنبال توسعه روابط اقتصادی خود با روسیه است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.11.2022
پریشتینا قوای خاص خود را به شمال کوزوو و متوهیا فرستاد
گوران راکیچ، رهبر بزرگترین حزب فهرست صربستان، از صرب های کوزوو خواست تا صلح و آرامش را حفظ کنند و اجازه دهند حمل و نقل ماموریت های حاکمیت قانون اتحادیه اروپا (EULEX) و ناتو KFOR از محاصره در مسیرهای شمال عبور کنند.
کورتی در یک کنفرانس مطبوعاتی در پریشتینا گفت: "من دوباره از KFOR می خواهم آزادی حرکت را تضمین کند که به معنای آزادی حرکت بدون تبعیض است."
الکساندر ووچیچ، رئیس جمهور صربستان روز یکشنبه گفت که بلگراد رسمی به مبارزه بر سر موضوع کوزوو و متوهیا با تمام ابزارهای قانونی ادامه خواهد داد و تاکید کرد که پریشتینا باید جوامع صرب (CSO) را مطابق با توافقنامه بروکسل در سال 2013 تشکیل دهد.
پولیس جمهوری خودخوانده کوزوو یکشنبه شب از وقوع سه درگیری با افراد ناشناس در منطقه دریا گازیوود در روز یکشنبه شب خبر داده گفت که از قربانیان این حادثه اطلاعی در دست نیست. وضعیت شاهراه ها در شمال کوزوو، جایی که صرب‌های محلی شب را در اعتراض به اقدامات پریشتینا سپری کردند، صبح یکشنبه آرام اما متشنج است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала