تلاش کشورهای غربی برای گشودن "جبهه دوم" در برابر روسیه در گرجستان

© Sputnik / Vladimir Popov /  مراجعه به بانک تصاویر Здание парламента республики Абхазия в Сухуми
Здание парламента республики Абхазия в Сухуми - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.12.2022
عضو شوید
آبخازیا تلاش ها برای گشودن "جبهه دوم" در برابر روسیه در گرجستان را دنبال می کند.
به گزارش اسپوتنیک، الکساندر انکواب نخست وزیر آبخازیا گفت، که مقام های آبخازیا "هوشیاری" خود را در پیوند با تفلیس از دست نمی دهند، به ویژه در پس زمینه گزارش هایی مبنی بر اینکه فرستادگانی از آن میان لهستان تلاش کردند "جبهه دوم" را در برابر روسیه در گرجستان باز کنند.
نخست‌وزیر آبخازیا کشته شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.09.2018
نخست‌وزیر آبخازیا کشته شد
این سیاستمدار در پاسخ به این پرسش که آیا در حال حاضر هیچ پیش نیازی برای تشدید روابط با گرجستان در زمینه عملیات ویژه روسیه در اوکراین وجود دارد، گفت: "ما هرگز هوشیاری خود را در هیچ شرایطی از دست نمی دهیم، به ویژه در شرایط امروز. به خصوص زمانی که اطلاعات زیادی وجود داشت مبنی بر اینکه فرستادگان کشورهای مختلف اروپایی، به ویژه از لهستان آمدند و الهام گرفتند که یک جبهه دوم را باز کنند (در گرجستان) اما خدا را شکر هنوز این اتفاق نمی افتد".
انکواب خاطرنشان کرد، که وضعیت در منطقه "همیشه متشنج" است. وی در عین حال ابراز اطمینان کرد، که "مردم منطقی زیادی در کشور همسایه وجود دارند که اجازه تشدید تنش را نمی دهند.
نخست وزیر افزود: "ما به دلیل شرایط مختلف، روندهایی را که در آنجا در حال انجام است دنبال می کنیم و هیچ اقدامی که ما را ناراحت کند، وجود ندارد.
یادآوری می کنیم، که مسکو در 26 اگوست 2008 پس از تهاجم مسلحانه گرجستان به تسخینوالی، حاکمیت اوستیای جنوبی و آبخازیا را به رسمیت شناخت. مقامات روسیه بارها اعلام کرده اند، که به رسمیت شناختن استقلال دو خودمختار سابق گرجستان منعکس کننده واقعیت های موجود است و قابل بازنگری نیست. با این حال تفلیس از به رسمیت شناختن استقلال جمهوری ها خودداری می کند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала