وعده سوناک به زلنسکی: سامانه دفاع هوایی و راکت های دفاع هوایی جدید به شما می فرستیم

© AP Photo / Kin CheungНовый премьер-министр Великобритании Риши Сунак выступает на Даунинг-стрит в Лондоне
Новый премьер-министр Великобритании Риши Сунак выступает на Даунинг-стрит в Лондоне  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.12.2022
عضو شوید
نخست وزیر بریتانیا به رئیس جمهور اوکراین قول داده تا سامانه ضد هوایی و راکت های دفاع هوایی جدید تحویل دهد.
به گزارش اسپوتنیک، بر پایه بیانیه ای که در ویب سایت دولت انگلیس منتشر شده، ریشی سوناک، نخست وزیر انگلیس در یک گفت وگوی تیلیفونی به ولودیمیر زلنسکی قول داده است، که در هفته های آینده جنگ افزارهای ضد هوایی و راکت های دفاع هوایی کوتاه برد را تحویل دهد.
در این بیانیه آمده است: "نخست وزیر گفت که تاسیسات جدید ضد هوایی و راکت های دفاع هوایی کوتاه برد در هفته های آینده به (اوکراین) تحویل داده خواهد شد".
ریشی سوناک وزیر خزانه‌داری سابق انگلیس  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.11.2022
انگلیسی ها: سوناک یک ریاکار است
خاطرنشان می‌شود، که سوناک و زلنسکی درباره یورش های نیروهای مسلح روسیه به زیرساخت‌های اوکراین گفت‌وگو کردند و توافق کردند که در هفته‌های آینده دوباره گفتگو کنند.
یورش ها به زیرساخت های اوکراینی نیروهای مسلح روسیه در 10 اکتوبر - دو روز پس از یورش تروریستی به پل کریمه - که به گفته مقامات روسی، پشت آن، سرویس های ویژه اوکراین ایستاده اند - آغاز شد. این یورش ها بر روی تاسیسات انرژی، صنایع دفاعی، فرماندهی نظامی و ارتباطات در سراسر کشور، از خارکف و کیف تا لووف و ایوانو فرانکیفسک انجام می شود. از آن زمان، هشدارهای یورش هوایی هر روز در مناطق اوکراین و گاهی در سراسر کشور اعلام شده است. ولودیمیر زلنسکی در اول نوامبر گفت، که حدود 40 درصد از زیرساخت های انرژی در اوکراین آسیب دیده است که منجر به قطعی گسترده برق شد.
روسیه پیش از این به دلیل ارسال تسلیحات به اوکراین یادداشتی برای کشورهای ناتو ارسال کرده بود.
سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرده بود، که هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد.
وزارت خارجه فدراسیون روسیه اعلام کرده بود، که کشورهای ناتو با ارسال سلاح به اوکراین "با آتش بازی می کنند".
دیمیتری پسکوف، دبیر مطبوعاتی رئیس جمهور فدراسیون روسیه خاطرنشان کرد، که پمپاژ اوکراین با تسلیحات از غرب به موفقیت مذاکرات روسیه و اوکراین کمک نمی کند و تأثیر منفی خواهد داشت.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала