پیشروی طالبان در مرزهای همسایگان افغانستان

عضو شوید
براساس این نقشه جدید از کره زمین، کشمیر یک کشور مستقل است و بخش‌هایی از ایران و پاکستان نیز به افغانستان ملحق شده است.
به گزارش اسپوتنیک، شهرداری طالبان در کابل، از یک نماد طراحی و ساخته‌ شده از کره زمین با قطر حدود هشت متر، در چهارراه دهنه باغ و در یک منطقه پرتردد در کابل، رونمایی کرد. براساس این نقشه از کره زمین، کشمیر یک کشور مستقل است و بخش‌هایی از ایران و پاکستان نیز به افغانستان ملحق شده است.
طبق این نقشه، افغانستان با قزاقستان نیز هم‌مرز است. این در حالی است که افغانستان با قزاقستان مرز مشترک ندارد و کشمیر نیز میان هند و پاکستان تقسیم شده است و کشور مستقلی به حساب نمی‌آید. شهرداری طالبان این اقدام را "ابتکاری مهم در راستای بازسازی افغانستان" توصیف و با پخش ویدیو و عکس‌هایی در فضای مجازی آن را برجسته کرد.
یکی از کاربران توییتر با همرسانی تصویری از این کره نوشته که "مبلغان طالبان کره زمین خود را ساخته‌اند که از نظر علامت گذاری مرزهای بین کشورهای آسیای مرکزی بسیار جالب است. طالبان اطمینان دارند که "امارت اسلامی" باید فوراً با قزاقستان هم مرز شود. و بخش‌های از ازبکستان گویا قلمرو آنهاست."
کاربر دیگری نیز مدعی شده که نصب این نقشه "بی خبری و جهل مطلق نسبت به جغرافیای منطقه و محیط پیرامون افغانستان یا نگاه توسعه طلبانه و آرزوی برهم زدن مرزها و تقسیمات جغرافیایی منطقه" را نشان می‌دهد.
نخستین حضور سراج‌الدین حقانی در برابر رسانه‌ها  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.12.2022
وزارت داخله طالبان حضور گروه های تروریستی در افغانستان را رد کرد
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала