خیال پرواز به سوی آسمانها: قصه اولین پاراگلایدر فلسطینی

اسامه
اسامه - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.12.2022
عضو شوید
اسامه حمیده جوان فلسطینی، همیشه آرزوی پرواز با پاراگلایدر را داشت، اما در کرانه باختری به دلیل محاصره اسرائیل تقریباً غیرممکن است - چنین پرواز با پاراگلایدر به سادگی صورت نمی گیرد
اسامه به مرور زمان اولین پاراگلایدر خود را طراحی کرد و بالاخره اولین پاراگلایدر در فلسطین شناخته شد. این که چگونه توانسته نه تنها آرزوی خود را برآورده کند، بلکه در تاریخ نیز ثبت شود. این که با چه مشکلاتی روبرو شده است و چه چیزی به بزرگترین آرزویش تبدیل شده است به اسپوتنیک حکایت کرد.
اسامه از زمانی که به دنیا آمد، تا حال در روستای کوچک بیت لید در شمال کرانه باختری زندگی می کند. حین جوانی او از ارتفاع نمی ترسید: برعکس، او همیشه می خواست مانند قهرمانان تلویزیون با پاراگلایدر پرواز کند. فقط در فلسطین در دسترس نبود. هیچ وقت مربی هم وجود نداشت.
© Sputnikاسامه
اسامه - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.12.2022
اسامه
بالاخره زمان رسید که من در بازار آزاد تکه برای پاراگلایدر را پیدا کردم - ممکن کسی بقایای پارچه تکه را از مردی اسرائیلی خریده باشد، شاید به همین علت آنرا فروختند. من فقط 20 دالر داشتم و خیلی خوب و به موقع خریدم. طبق آموزش های ویدئویی در اینترنت، توانستم از این تکه یک پاراگلایدر سه مرحله ای بدوزم. حالا در آن می توان پرواز کرد".
با گذشت مدت زمان، اسامه آهسته-آهسته با استفاده از پاراگلایدر ساخت خودش، به پرواز عادت کرد: ابتدا به ارتفاعات کم از 10 تا 200 متر صعود کرد و سپس توانست تا 600 متر از سطح بحر بالا برود. در این مسیر، اسامه باید بر تعداد زیادی از دشواری ها و مشکلات غلبه می کرد.
اسامه افزود: "قبل از من، در فلسطین، هیچ کس پاراگلایدر نداشت و دیگران نمی‌دانستند که چرا من به اینها نیاز دارم. کسی من را دیوانه می دانستند، که می خواهد پرواز یاد بگیرد. بنابراین، هیچ کسی من را حمایت نکرد. مجبور بودم همه چیز را به تنهایی انجام دهم. برای حرکت پاراگلایدر روی زمین، دریا، در کوه مشکلاتی وجود داشت. چندین بار مجروح شدم. اما هرگز به رویای خود خیانت نکردم، هرگز تمرین را رها نکردم. این پاراگلایدر جوان خاطرنشان کرد: اگرچه پرواز در سرزمین های فلسطینی کار خطرناک است.
© Sputnikاسامه
اسامه - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.12.2022
اسامه
واقعاً که پاراگلایدر در کرانه باختری مشکلات را باخود دارد. پرواز در نزدیکی شهرک‌ها و پایگاه‌های نظامی اسرائیل می‌تواند جان انسان را تهدید کند، پیچیده‌تر می‌شود".
اسامه درباره این موضوع توضیح داد: "البته، من سعی می‌کنم از نقاط که خیلی نزدیک به تاسیسات اسرائیلی اجتناب ورزم، حتی اگر محل برای پرواز آماده باشد: امکان دارد که با پهپاد اصابت کند و تمام. فعلاً من یک پاراگلایدر دارم و تهیه دومی آن بسیار مشکل است. و من می‌خواهم رشد کنم، در کسب‌وکارم پیشرفت کنم."
قابل ذکر است که اخیراً اسامه یک رکورد شخصی به نام خود ثبت کرد: او در ارتفاع 600 متری از سطح بحیره در نزدیکی کوه راشین پرواز کرد. برنامه ها برای فتح کوه های بلندتر در کرانه باختری هم وجود دارد. یک تعداد جوانان فلسطینی با این جوان آشنا شدند که دوست دارند مسیر او را تکرار کنند: اما فعلاً آنها فقط در تلاش هستند تا پارچه ای مناسب برای پاراگلایدر بیابند.
شاید بزرگترین آرزوی امروز من پرواز بر فراز کوه های اورشلیم باشد. امیدوارم روزی چنین امکان به من مساعد شود".
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала