ایتالیا از ارائه تسلیحات به اوکراین خودداری کرد

© Fotolia / fabiomaxبیرق ایتالیا
بیرق ایتالیا - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.12.2022
عضو شوید
کروستو، وزیر دفاع ایتالیا: رُم فعلا به اوکراین سلاح نمی‌دهد.
به گزارش اسپوتنیک، به نقل از ANSA، وزیر دفاع ایتالیا، گیدو کروستوگفت که تا پایان سال جاری بسته جدید کمک نظامی به اوکراین تشکیل نخواهند داد.

وزیر دفاع ایتالیا گفت: "من به شما اطمینان می دهم که تا پایان سال هیچ فرمان جدیدی در مورد تدارکات نظامی به کیف وجود نخواهد داشت. ببینیم دولت در مورد کمک های بعدی به اوکراین چه تصمیمی می گیرد و کمک ها به چه منظور خواهد بود."

وی افزود که درخواست‌های اخیر کیف عمدتاً به مسائل زیرساختی در زمینه کمبود انرژی مربوط می‌شود، به ویژه، مقامات اوکراینی خواستار ژنراتور هستند.
کروستو در پایان گفت: ایتالیا به حمایت از اوکراین در چارچوب تصمیمات ناتو ادامه خواهد داد و سرعت و محتوای کمک ها در آینده مشخص خواهد شد.
روسیه از 24 فوریه عملیات ویژه نظامی در اوکراین را آغاز کرده است. در این زمینه، ایالات متحده و متحدانش در ناتو همچنان به پمپاژ سلاح به رژیم کیف ادامه می دهند و ده ها میلیارد دلار برای این کار اختصاص می دهند. مسکو نیز به نوبه خود بارها گفته است که عرضه تسلیحات غربی تنها درگیری را طولانی می کند و حمل و نقل تسلیحات به یک هدف قانونی برای ارتش روسیه تبدیل می شود.
در 10 اکتبر، نیروهای مسلح روسیه حملات موشکی را علیه تأسیسات اوکراینی در سیستم فرماندهی و کنترل نظامی، مجتمع دفاعی و زیرساخت‌های انرژی مربوطه آغاز کردند. این پاسخی بود به حمله تروریستی به پل کریمه و حملات به دیگر اهداف غیرنظامی در روسیه که به گفته مسکو، سرویس‌های ویژه اوکراین هستند. همانطور که دنیس شمیحال، نخست وزیر اوکراین در اواسط نوامبر گفت، تقریبا نیمی از سیستم انرژی این کشور از کار افتاده است.
Премьер-министр Италии Джузеппе Конте выступает на пресс-конференции на саммите ЕС в Брюсселе, Бельгия - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.11.2022
نخست وزیر پیشین ایتالیا: منافع راهبردی اتحادیه اروپا را نمی توان به منافع امریکا کاهش داد
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала