رئیس ارکان قطعات ویژه امنیت ملی دولت پیشین افغانستان: هیچکسی ما را به جنگ سوریه و اوکراین نمی فرستد

© Photo / moiنیروهای دفاعی و امنیتی افغانستان
نیروهای دفاعی و امنیتی افغانستان  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.12.2022
عضو شوید
یکی از فرماندهان واحدهای ویژه نیروهای امنیت ملی دولت پیشین افغانستان از محل کارش در یکی از کشورهای همسایه، فرستادن نظامیان پیشین به سوریه و اوکراین را رد کرد.
به گزارش اسپوتنیک، مختار وفایی خبرنگار ایندیپندنت فارسی یک نوار دیداری از یکتن از فرماندهان نیروهای پیشین از ایران که درباره رد فرستادن نیروهای ویژه افغانستان به جنگ سوریه و اوکراین سخن می زند، نشر کرد.
وزارت امور خارجه روسیه - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.08.2022
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
هشدار روسیه از احتمال دسترسی اوکراین به چرخبال های ربوده شده افغانستان
محمد شفیع رئیس ارکان قطعات ویژه امنیت ملی دولت پیشین افغانستان، در این نوار دیداری از جای کارش در یکی از کشورهای همسایه درباره رد فرستادن نیروهای ویژه پیشین افغانستان به جنگ سوریه و اوکراین گفت: این کلیپ را به خاطر این پر کردم که در این اواخر در صفحات اجتماعی و رسانه ها از طرف بعضی گروه ها و مسئولان دولت طالبان اظهارات پخش شد، که گویا نظامیان پیشین افغانستان به ویژه نیروهای کماندو و قطعات ویژه از طرف دولت جمهوری اسلامی ایران به جنگ سوریه و اوکراین استخدام میشه کلا این اشتباه است، کلا این غلط است، مه به صفت یک نظامی به این سرنوشت هستم و کار می کنم که از همین راه یک لقمه نان حلال بدست میارم".
او در ادامه می گوید، که پیش از این هم برای نیروهای ویژه یا خاص افغانستان صادقانه و شریفانه خدمت کردیم، که امروز به این سرنوشت مردانه وار از آبله کف دستم نان می خورم افتخار می کنم و مگر این لکه ننگ که خود را به بیگانه ها بفروشم این را هیچ وقت ما و هم مسلک هایم نمی پذیریم و نمی پسندیم. لطفا گپ های خود را پس بگیرند بالای دولت جمهوری اسلامی ایران و مردم شریف ایران هم تهمت نبندید".
او در پایان از دولت ایران سپاسگزاری کرده می گوید: جا دارد من به نمایندگی از همکاران خود از دولت جمهوری اسلامی ایران از ملت شریف ایران سپاس گذاری بکنم، که برای ما اجازه کار و امکانات کار را فراهم کردند، تا ما کار کنیم. دست شان درد نکنه.
یادآوری می کنیم، که پیش از این رسانه های غربی خبرهای را به نشر رسانده بودند، که گویا دولت ایران و روسیه، نیروهای ویژه دولت پیشین افغانستان برای درگیری سوریه و اوکراین استخدام می کنند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала