بورل خواستار به تعویق انداختن بحث در مورد تضمین امنیت برای روسیه شد

© AP Photo / Pool / Francois LenoirВерховный представитель Евросоюза по внешней политике и политике безопасности Жозеп Боррель на пресс-конференции в Брюсселе
Верховный представитель Евросоюза по внешней политике и политике безопасности Жозеп Боррель на пресс-конференции в Брюсселе - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.12.2022
عضو شوید
جوزپ بورل رئیس دیپلماتیک اتحادیه اروپا تضمین های امنیتی اوکراین را در اولویت قرار داد.
به گزارش اسپوتنیک، رئیس دیپلماتیک اتحادیه اروپا جوزپ بورل، ، خواستار بحث در مورد تضمین های امنیتی برای اوکراین و سپس روسیه شد.
این سیاستمدار که در مؤسسه ژاک دلور پاریس صحبت می کرد، گفت: "در مورد تضمین های امنیتی برای روسیه، بعداً در این مورد صحبت خواهیم کرد."
او ادعا می کند که درگیری در اوکراین باید با توجه به تمام قواعد حقوق بین المللی با ارائه تضمین های امنیتی در نخست از همه به کییف حل شود.
علاوه بر این، بورل معتقد است که هرچه بیشتر اوکراین تخریب شود، چانس بیشتری برای پیوستن به اتحادیه اروپا را خواهد داشت.
در اواخر سال گذشته، روسیه پیش نویس قرارداد های امنیتی را با ایالات متحده و ناتو منتشر کرد. از جمله خواسته های مسکو امتناع از گسترش بیشتر اتحادیه اورپا به شرق، پیوستن اوکراین به آن و ایجاد پایگاه های نظامی در کشورهای پس از اتحاد جماهیر شوروی بود. علاوه بر این، بحث عدم استقرار تسلیحات ضربتی در نزدیکی مرزهای روسیه و عقب نشینی نیروهای اتحاد در شرق اروپا به مواضع سال 1997 بود. و غرب به همه این سوالات پاسخ منفی داد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала