زاخارووا: تقویت امنیت نمایندگی های دیپلماتیک در افغانستان ضروری است

© Sputnik / Maksim Blinovماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه
ماریا زاخارووا سخنگوی  وزارت امور خارجه  روسیه  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.12.2022
عضو شوید
ماریا زاخارووا، نماینده رسمی وزارت خارجه روسیه: حمله تروریستی به سفارت پاکستان در کابل نشان دهنده ضرورت تلاش های بیشتر افغانستان برای تامین امنیت نمایندگی های دیپلماتیک در این کشور است.
به گزارش اسپوتنیک، زاخارووا گفت: "ما حمله دوم دسامبر به رئیس سفارت جمهوری اسلامی پاکستان در افغانستان را که در نتیجه آن محافظ وی مجروح شد، به شدت محکوم می کنیم. " شبه نظامیان داعش مسئولیت این حمله را به عهده گرفتند.
این دیپلمات گفت: "این حادثه، مانند حمله انتحاری ماه سپتامبر علیه سفارت روسیه، نشان‌دهنده نیاز کابل به تلاش‌های بیشتر برای مقابله با تهدید تروریستی و ایجاد سطح امنیتی بیشتر برای نمایندگی‌های دیپلماتیک فعال در کشور است".
به گفته نماینده رسمی وزارت خارجه روسیه، فدراسیون روسیه از مقامات افغانستان می‌خواهد تا تحقیقات کاملی را در مورد این جنایت انجام داده و سازمان‌دهندگان و عاملان این اقدام تروریستی را پیدا و مجازات کنند.
در 2 دسامبر، کانال Geo-Ti-V گزارش داد که افراد ناشناس به سفارت پاکستان در کابل حمله کردند و سعی کردند رئیس نمایندگی دیپلماتیک پاکستان را بکشند. مهاجمان به سمت سفیر شلیک کردند و پس از آن از محل متواری شدند. افسر امنیتی سفارت که از دیپلمات محافظت می کرد سه گلوله زخمی شد و در شرایط وخیم در بیمارستان بستری شد. شهباز شریف نخست وزیر پاکستان این حمله را محکوم کرد و خواستار تحقیقات فوری درباره این حادثه شد. در پیوند به این رویداد، پاکستان سفیر و بخشی از کارمندان سفارت را به طور موقت از افغانستان فراخواند. طالبان (نمایندگان جنبش طالبان، ممنوع شده در فدراسیون روسیه) قول دادند که تحقیقات دقیقی را در مورد آنچه اتفاق افتاده انجام دهند.
ذبیح الله مجاهد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.12.2022
مجاهد: عامل تیراندازی به سفارت پاکستان دستگیر شد
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала