شاهین: افغانستان به سرمایه گذاری هند نیاز دارد

© Sputnik / Z.Mمحمد سهیل شاهین، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر
محمد سهیل شاهین، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.12.2022
عضو شوید
سهیل شاهین: سرمایه گذاری هند در اقتصاد افغانستان 3 میلیارد دالر تخمین ارزیابی شده است و از هند در خواست گردیده تا پروژه های بازسازی و زیربنایی افغانستان را تکمیل نماید.
به گزارش اسپوتنیک، سهیل شاهین رئیس دفتر سیاسی جنبش طالبان طی مصاحبه به نشریه Hindu هند گفت: "افغانستان برای سرمایه گذاری هند از جمله زیربنا های شهری باز است. این پیام است که وزیر توسعه شهری افغانستان در نشست اخیر با کاردار هند در کابل ارائه کرد".
محمد سهیل شاهین، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.05.2022
خواست تازه شاهین از هند: سفارت خود را در کابل بازگشایی کنید
پیش از این، طالبان از هند خواسته بود تا پروژه های بازسازی و زیربنایی را در افغانستان تکمیل کند. سرمایه گذاری هند در اقتصاد افغانستان 3 میلیارد دالر ارزیابی شده است که شامل سرمایه گذاری در بیش از 400 پروژه زیربنایی در تمام ولایات کشور می باشد که بزرگترین آنها اعمار بند سلما و استیشن برق آبی 42 مگاواتی، شاهراه شهر دلارام به زرنج و ایجاد دسترسی به یکی از آنها می باشد. بنادر مهم ایران چابهار و ساختمان پارلمان افغانستان. از سال 2019 تا 2020، تجارت دوجانبه بین هند و افغانستان بیش از یک میلیارد دالر ارزیابی شده بود.
شاهین با اشاره به اینکه مقامات افغانستان به هند در مورد امنیت شهروندان این کشور اطمینان می دهند، گفت: "اینها پروژه های هستند که توسط هند در رژیم قبلی آغاز شده اما ناتمام مانده اند. هند می تواند کار روی آنها را از سر بگیرد و در پروژه های جدید سرمایه گذاری کند."
در اوایل ماه اگوست سال گذشته، طالبان حملات خود را علیه نیروهای دولتی افغانستان تشدید کردند، در 15 اگوست وارد کابل شدند و روز بعد اعلام کردند که جنگ پایان یافته است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала