پاکستان قصد ندارد سفارت خود را در کابل ببندد

عضو شوید
پس از حمله بر سفارت پاکستان در کابل، این سفارت به کار خود ادامه خواهد داد.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه پاکستان قصد ندارد سفارت خود را در کابل پس از حمله ای که به شدت زخمی شد، ببندد. این را روز شنبه شبکه تلویزیونی طلوع نیوز با استناد به بیانیه این اداره اعلام کرد.
این شبکه می‌گوید: "وزارت امور خارجه پاکستان اعلام کرده است که کنسولگری خود را نمی‌بندد و دیپلمات‌ها را از کابل فرا نمی‌خواند". به گفته وی، وزارت امور خارجه با دولت موقت افغانستان که توسط جنبش رادیکال طالبان که قدرت را در این کشور به دست گرفته (ممنوع در روسیه) تشکیل شده است، "برای بهبود وضعیت امنیتی و محافظت از دیپلمات های پاکستانی" در تماس است.
روز جمعه، کانالجیو تی وی گزارش داد که افراد ناشناس به سفارت پاکستان در کابل حمله کرده و قصد کشتن رئیس این نمایندگی دیپلماتیک را داشتند. مهاجمان چندین گلوله به سمت سفیر شلیک کردند و پس از آن از محل متواری شدند. افسر امنیتی سفارت که از دیپلمات محافظت می کرد سه گلوله زخمی شد و در شرایط وخیم در بیمارستان بستری شد. شهباز شریف نخست وزیر پاکستان این حمله را محکوم کرد و خواستار تحقیقات فوری درباره این حادثه شد. در پیوند به این رویداد، پاکستان سفیر و بخشی از کارکنان این نمایندگی دیپلماتیک را به طور موقت از افغانستان فراخواند.
سفیر جدید پاکستان در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.12.2022
زدران: یک یورشگر بر کاردار سفارت پاکستان را دستگیر کردیم
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала