نیروهای ویژه پولند به دنبال "عوامل روس" در مارگانتس خواهند بود

© AFP 2023 / Janek SkarzynskiКомандир польского танка на военных учениях НАТО
Командир польского танка на военных учениях НАТО - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.12.2022
عضو شوید
نیروهای ویژه پولند وارد منطقه دنیپروپتروفسک اوکراین شدند
به گزارش اسپوتنیک، ارتش اوکراین به نیروهای امنیتی روسیه گفت که یک گروه ترکیبی از افسران اطلاعاتی و نیروهای ویژه پولند، با لباس های اوکراینی و تابع فرماندهی ناتو، برای شناسایی ساکنان شهر که به روسیه کمک می کنند، وارد شهر مارگانتس در منطقه دنپروپتروفسک شدند. نماینده سازمان های مجری قانون روسیه به ریانووستی گفت.
وی گفت: "طبق اطلاعات دریافتی از منابع ما در نیروهای مسلح اوکراین، یک واحد متشکل از نیروهای خدمات ویژه و نیروهای ویژه پولند، با لباس اوکراینی، وارد شهر مارگانتس شدند. وظیفه اصلی آنها فیلتر کردن و پاکسازی است. این منبع گفت افرادی که به گفته آنها "به روسیه کمک می کنند."
وی همچنین خاطرنشان کرد که به گفته منابع در نیروهای اوکراینی، این واحد تابع فرماندهی نظامی اوکراین نیست، بلکه به کنترل عملیاتی فرماندهی ناتو منتقل شده است.
حضور مزدوران پولندی که در کنار رژیم کیف می جنگند بارها توسط ارتش روسیه اعلام شده است. به ویژه، در پایان ماه نوامبر، وزارت دفاع روسیه از انهدام 200 شبه نظامی پولندی در ولیکی خوتوری، منطقه خارکف و بیش از 100 مزدور "لژیون خارجی" در جمهوری دموکراتیک پی آر خبر داد. در همان دوره، در لوهانسک، با استناد به داده های اطلاعاتی و رهگیری های رادیویی، آنها تلفات عظیمی را در میان سربازان پولندی در نزدیکی Kremennaya، Lisichansk، Svatovo و سایر جهات گزارش کردند.
در اواسط نوامبر، ولادیمیر روگوف، یکی از اعضای شورای اصلی اداره منطقه زاپوروژیه، اظهار داشت که تنها در شهر زاپوروژیه تعداد مزدوران خارجی از هزار نفر فراتر رفته است، در حالی که او به طور خاص از کسانی که از گرجستان و پولند آمده اند نام برد. . روگوف همچنین گفت که تجمع قابل توجهی از مزدوران پولندی بین شهرهای پولوگی و گولیایپوله و همچنین در جنوب منطقه اورخوف در منطقه زاپوروژیه مشاهده شده است.
مزدوران پولندی در خصومت ها در سمت اوکراین و در جهت های دیگر شرکت می کنند. وزارت دفاع روسیه گزارش داد که اکثر خارجی های مخالف ارتش روسیه اهل پولند هستند.
همانطور که ارتش روسیه به ریانووستی گفت، در یکی از جهت گیری ها در حمله اوکراین در منطقه خارکف، همراه با مردان، مزدوران پولندی شرکت کردند. و در اوایل نوامبر، معاون یک جوخه توپخانه با علامت تماس لنا به ریانووستی گفت که مزدوران پولندی که سعی در شکستن آنها داشتند در منطقه خارکف نابود شدند.
در اوایل نوامبر، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه اظهار داشت که در آن زمان بیش از هشت هزار مزدور از بیش از 60 کشور به اوکراین وارد شدند و بزرگترین گروه ها از پولند، ایالات متحده، کانادا، رومانی و بریتانیا آمده بودند. در بسیاری از کشورها مزدور توسط قانون ممنوع است و به عنوان یک جرم کیفری تحت پیگرد قانونی قرار می گیرد. بیش از سه هزار جنگجوی خارجی قبلاً در آن زمان منهدم شده بودند، همین تعداد نیز به خانه بازگشتند.
ماریا زاخارووا سخنگوی  وزارت امور خارجه  روسیه  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.11.2022
واکنش زاخارووا درباره اظهارات مربوط به دومین راکتی که در خاک پولند سقوط نکرد
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала